شرکت‌های بیمه و بانک‌های دولتی طبق پیش‌بینی‌های لایحه بودجه سال ۱۳۸۷ کل کشور، ۷۵تریلیون و ۷۹۲میلیارد و ۸۸۴میلیون ریال بابت ۴۰درصد سود سهام ابرازی (سود ویژه) خود به خزانه دولت واریز خواهند کرد. به‌گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۸۷ کل کشور پیش‌بینی شده است که دولت از محل سود سهام شرکت‌های دولتی (سود ویژه) ۲۹تریلیون و ۳۴۶میلیارد و ۱۵۱میلیون ریال درآمد کسب کند.

سهم شرکت‌های بیمه در این بخش، ۴۶۳میلیارد و ۶۹۵میلیون ریال است. در این لایحه، برای بیمه مرکزی ،۹۴میلیارد و ۷۲۳میلیون ریال، شرکت سهامی بیمه ایران ۳۱۵میلیارد و ۱۲۲میلیون ریال، شرکت سهامی بیمه البرز ۲۹میلیارد و ۹۷۳میلیون ریال، شرکت سهامی بیمه آسیا ۱۵میلیارد و ۶۶۸ میلیون ریال و شرکت سهامی بیمه دانا هشت میلیارد و ۲۰۹میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

بانک‌ها

بانک‌ها نیز طبق پیش‌بینی‌های دولت در لایحه بودجه سال ۸۷کل کشور در مجموع ۷۵تریلیون و ۳۲۹میلیاردو ۱۸۹میلیون ریال بابت ۴۰درصد سود سهام ابرازی (سود ویژه) خود به دولت خواهند پرداخت.

براساس لایحه پیشنهادی بودجه سال ۸۷ کل کشور این مبلغ برای بانک مرکزی ۲تریلیون و ۴۵۱میلیارد و ۲۸۴میلیون ریال، بانک مسکن ۶۶۳میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، بانک ملی ایران ۶۹۲میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال و بانک کشاورزی ۱۵۶میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

بانک رفاه کارگران نیز طبق پیش‌بینی‌های لایحه بودجه سال ۸۷ کل کشور، ۱۴۰ میلیارد ریال، بانک صنعت و معدن ۴۲۰میلیارد و ۲۹۰میلیون ریال، بانک سپه ۵۱۱میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال،بانک تجارت ۶۹۱میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال ، بانک صادرات ایران ۴۰۵میلیارد و ۲۸۲میلیون ریال،بانک ملت ۵۴۴میلیارد ریال و بانک توسعه صادرات ۱۹۸میلیارد ریال بابت ۴۰درصد سود ابرازی خود (سود ویژه) به دولت خواهند پرداخت.

سهم صندوق تعاون نیز از این بند همچنین سه میلیارد و ۶۶۲میلیون ریال و صندوق ضمانت صادرات ایران ۲۰میلیارد و ۸۵۶میلیون ریال خواهد بود.