فاطمه بهادری

مطالبات معوق موسسه مالی و اعتباری انصار کمتر از دو درصد است و ۷۰درصد از تسهیلات این موسسه حداکثر تا ۱۰میلیون تومان است.

دکتر نتاج، مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری انصار با بیان این مطلب افزود: این موسسه بیشتر در زمینه ارائه تسهیلات خرد فعالیت می‌کند و ۷۰درصد از تسهیلات ارائه شده این موسسه بین سه تا ۱۰میلیون تومان است.

وی با تاکید بر مدیریت موثر در ریسک اعتباری مشتریان اعلام کرد: حجم ناشی از مطالبات معوق بسیار پایین است. نتاج در واکنش به درج خبر سرمایه‌گذاری موسسات در زمینه مسکن اظهار کرد: موسسه مالی و اعتباری انصار در بخش مسکن حضور نداشته و حتی سرمایه‌گذاری‌هایش را در بورس نیز حذف کرده تا به امور بانکی و ارائه تسهیلات به مشتریانش بپردازد. وی با بیان اینکه موسسه مالی و اعتباری انصار پنج‌میلیون سپرده‌گذار دارد، گفت: این موسسه دارای ۶۰۰ شعبه است.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری انصار در پاسخ به این سوال که موسسه تابه حال چه میزان از شروط بانک مرکزی برای دریافت مجوز نهایی را احراز کرده است، گفت: این موسسه در حال احراز شرایط بانک مرکزی است و حتی برای اخذ مجوز نهایی تا حدودی از جذب منابع کاسته است. وی ادامه داد: آخرین اقدام موسسه برای اخذ مجوز نهایی، تبدیل شدن به سهامی عام است و نبود قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی تا پیش از سال ۸۳، علت تاخیر در این امر است.

وی ضابطه‌مند کردن بیشتر موسسه، مدیریت ریسک با توجه به تحولات اقتصادی کشور که به تبع دنیا متاثر خواهد بود و عرضه محصولات متناسب با تحولات اقتصادی کشور را از جمله برنامه‌های آینده موسسه اعلام کرد. مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری انصار با بیان اینکه مانده منابع این موسسه ۳هزار و ۳۰۰میلیارد تومان است، اظهار کرد: مانده تسهیلات این موسسه نیز ۲هزار و ۹۰۰میلیارد تومان بوده است.وی میزان نقدینگی شعب موسسات را هفت‌درصد کل منابع اعلام کرد.

این در حالی است که میزان نقدینگی شعب بانک‌های دولتی حدود سه‌درصد است و به نظر می‌رسد حمایت‌های دولتی باعث نگهداری حداقل میزان نقدینگی شعب بانک‌های دولتی است.