مهدی شریفی، معاون فنی مدیرعامل در بیمه‌های اشخاص و مسوولیت بیمه آسیا، بیمه‌نامه جدید «جامع عمر و پس‌انداز» که از اول آذر ماه امسال عرضه شد را تشریح کرد. بیمه آسیا سال گذشته در اجرای بندهای 4 و 5 از فرمان 10 ماده‌ای ریاست جمهوری در مورد تحول صنعت بیمه که به توسعه بیمه‌های عمر و ارائه طرح‌های جدید بیمه‌ای اشاره دارد نسبت به طراحی بیمه‌نامه جامع عمر و پس‌انداز اقدام نمود.

بعد از گذراندن مراحل مختلف آزمایشی این طرح و راه‌اندازی آن در سطح کلیه مناطق سرپرستی و شعب بیمه آسیا که به بیش از یکصد شعبه و یک هزار دفتر نمایندگی را شامل می‌شود نسبت به راه‌اندازی رسمی این طرح از اول آذر ماه امسال اقدام گردید.
انتظار می‌رود با توجه به جایگاه بیمه آسیا به عنوان دومین شرکت بیمه کشور و اولین ارائه‌کننده بیمه‌نامه‌های عمر و پس‌انداز بعد از انقلاب اسلامی گام بزرگی در جهت توسعه بیمه‌های عمر و نیل به اهداف طرح تحول صنعت بیمه باشد.
مهدی شریفی، همچنین اعلام نمود: در آینده نزدیک طرح‌های جدید بیمه‌ای و پوشش‌های مکمل متناسب با نیاز بازار همراه این محصول جدید ارائه خواهند شد به نحوی که کلیه پوشش‌های بیمه‌های اشخاص را بتوان در این بیمه‌نامه جامع برای اقشار مختلف جامعه و به صورت انفرادی ارائه نمود.
عباس اسلامی، مدیر بیمه‌های عمر و پس‌انداز با اشاره به اینکه ما طی چند سال قبل به واسطه نقصان در ماهیت محصول و فرآیندهای غیرکارآمد با رشد نه چندان مطلوب‌ در پرتفوی عمر مواجه بودیم، اظهار داشت: طراحی بیمه‌نامه‌ای که متناسب با نیاز بازار عمر باشد یک ضرورت بود و از طرف دیگر وضعیت رقابت در صنعت بیمه و شرایط چالشی بازار ما را بر آن داشت تا با تکیه بر شایستگی‌های محوری بیمه آسیا که داشتن دومین شبکه فروش و مراکز ارائه خدمات در کشور است، به توسعه بیمه‌های عمر به عنوان یکی از اهداف راهبردی تاکید نماییم.
بنابراین فارغ از نرخ‌شکنی‌های رایج و با تکیه بر پرتفوی باثبات در بخش عمر ضمن ارائه بهترین خدمات به هموطنان در مسیر ایجاد تعادل در چشم‌انداز ترکیب پرتفوی بیمه آسیا برنامه‌ریزی کنیم. لذا با استفاده از ظرفیت‌های موجود طراحی و راه‌اندازی بیمه‌نامه جامع عمر و پس‌انداز از اول آبان ماه 1386 جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار گرفت تا بدین ترتیب شاهد نشاط تازه‌ای در شبکه فروش بیمه آسیا و همچنین بازار بیمه‌های عمر در صنعت بیمه باشیم.
عباس اسلامی در خصوص ویژگی‌های بیمه‌نامه جامع عمر و پس‌انداز گفت: در طراحی این بیمه‌نامه سعی گردید تا حد ممکن مزیت‌های رقابتی قابل تامل در ساختار پیش‌بینی شود. در واقع یکی از اصول بنیادین در طراحی این بیمه‌نامه لحاظ اقتصاد مشتری و ارتباط صادقانه با اوست، به طوری که بتوان با پایین آوردن هزینه‌های بیمه‌نامه بیشترین سود و بازده سرمایه‌گذاری را نصیب بیمه‌گذار نمود.
از طرف دیگر با ارائه صورتحساب برای اولین‌بار در کشور و با ایجاد شفافیت کامل، صورت ریز هزینه‌ها به مشتری اعلام و با پیش‌بینی امکان رهگیری درخواست صدور و اخذ خدمات پس از فروش بیمه نامه عمر از طریق سامانه اینترنتی و تخصیص کد کاربری به هر یک از بیمه‌گذاران در طول مدت قرارداد به ارزش‌آفرینی با هدف بهترین محصول پرداخته می‌شود.
مدیر بیمه‌های عمر و پس‌انداز بیمه آسیا در ادامه ضمن نوید به هموطنان عزیز اظهار داشت که در آینده نزدیک با هدف توسعه همگون بیمه‌نامه جامع سایر پوشش‌های اضافی مورد نیاز خانواده را البته با هر سطح درآمدی که باشند ارائه خواهیم نمود تا نهایت کلیه خدمات بخش اشخاص که شاید تا پیش از این امکان ارائه آنها به صورت انفرادی ممکن نبوده در قالب «بیمه‌نامه جامع عمر و پس‌انداز» ارائه گردد.
عباس اسلامی در خصوص ویژگی‌های عمده این بیمه‌نامه تصریح کرد: تعیین مبلغ حق بیمه به دلخواه مشتری، امکان افزایش حق بیمه و سرمایه در طول مدت قرارداد و پرداخت سرمایه پوشش‌ بیماری‌های خاص به محض احراز شرایط از ویژگی‌های عمده بیمه‌نامه جامع عمر و پس‌انداز می‌باشد.عباس اسلامی با اشاره به این که در این پروژه طراحی فرآیندهای اجرایی کارا و اثربخش به اندازه خود بیمه‌نامه دارای اهمیت است، گفت: طراحی این بیمه‌نامه تحت وب انجام شد تا فروش الکترونیکی بیمه‌های عمر در کشور را برای اولین‌بار و در سطح 1000 دفتر نمایندگی و 100 مرکز ارائه خدمات در کشور تجربه کنیم.
بدین ترتیب با تکیه بر امکانات بانکداری الکترونیکی موفق به اتوماسیون در حوزه‌های مالی، کارمزد نمایندگان، بخش اتکایی و خدمات پس از فروش (سررسید، وام، خسارت) شده تا ضمن تولید آمار و به موقع (آنلاین)، سرعت ارائه خدمات را در کل کشور به طور یکسان و تا حداکثر ممکن ارتقا بدهیم.
مدیر بیمه‌های عمر و پس‌انداز بیمه آسیا با تصریح پیش‌بینی ملاحظات خاص در این پروژه برای شبکه فروش و بازاریابان افزود: با استفاده از تجارب گذشته سعی گردید واحدهای صدور صرفا در امر فروش متمرکز شده و از ارائه خدمات اضافی غیرضروری به سایر بخش‌ها پشتیبانی نظیر امور مالی، کارمزد، آمار و اتکایی به دور باشند.
به عبارت دیگر واحدهای صدور این بیمه‌نامه برخلاف روش‌های قبلی هیچ‌گونه مستندات یا اطلاعات خاصی را به ادارات حسابداری، کارمزد، آمار ارائه نمی‌دهند و با اخذ کارمزد در کمترین زمان ممکن به توسعه بیمه‌های عمر خواهند پرداخت. در حوزه‌های مربوط به بازاریابان با پیش‌بینی «گزارش کارمزد هر بیمه‌نامه»، امید است بخشی از امنیت شغلی مورد نظر فعالان این بخش را تامین نماییم. چرا که در این صورت برای اولین‌بار پرتفوی مربوط به هر بازاریاب به صورت مکتوب تحویل وی خواهد شد.
لازم به یادآوری است که در این گزارش حداقل کارمزد بازاریابی و هزینه‌های دفاتر صدور تعیین شده است.