شهرداری پتانسیل خوبی برای بانک سرمایه داشت، اما ما موفق نشدیم با شهرداری مراودات بانکی ایجاد کنیم.

بهاءالدین حسینی هاشمی، مدیر عامل بانک سرمایه در گفت‌‏وگو با ایلنا با بیان این مطلب و با اشاره به تاثیر فروش سهام شهرداری در بانک سرمایه گفت: ما موفق نشدیم مراودات بانکی با شهرداری ایجاد کنیم. شهرداری فقط سهامدار بود و هیچ‌‏گونه مبادلات بانکی با بانک سرمایه نداشت.

وی افزود: شهرداری پتانسیل خیلی خوبی برای بانک داشت و می‌‏توانست یک شانس خوبی برای توسعه بانک باشد، ولی به هرحال شهرداری به هر دلیلی برای اینکه بتواند تعاونی شهر را تبدیل به موسسه مالی و اعتباری و نهایتا تبدیل به بانک کند، این سهام را رها کرد و با قیمت خوبی هم فروخت.

مدیرعامل بانک سرمایه خاطرنشان کرد: بودن شهرداری در بانک سرمایه مزایا و معایب مختلفی داشت، ولی در هر حال بانک در حال رسیدن به نتایج خوبی بود و شهرداری هم می‌‏توانست استفاده بیشتری ببرد. حسینی هاشمی با بیان اینکه بانک سرمایه بزرگ شده و ۳سالگی خودش را پشت سر می‌‏گذارد، گفت: خوشبختانه بانک سرمایه توانسته است در این مدت زیرساخت‌‏های مناسب برای بانکداری را ایجاد کند. در حال حاضرهمه نوع عملیات بانکی ارزی و ریالی، خدمات بانکی، پرداخت‌‏های الکترونیک، افزایش روابط با کارگزارها، همه این‌‏ها به صورت موفق و با مهارت کافی در حال ارائه است.

وی به افزایش سپرده‌‏های بانکی در بانک سرمایه اشاره کرد و ابراز داشت: سپرده‌‏های بانک نسبت به ابتدای سال ۱۰۰درصد رشد داشته است. مدیرعامل بانک سرمایه با بیان اینکه بانک در جذب سپرده، اعتماد مردم را جلب کرده است، گفت: ما در گزینش نیروی انسانی دقت زیادی کردیم و برای آنها انگیزه‌‏های مالی و سازمانی زیادی فراهم کردیم تا برای افزایش سپرده و جلب اطمینان مردم برای سپرده‌‏گذاری تلاش بیشتری کنند.

مدیرعامل بانک سرمایه از تشکیل مدیریت ریسک در بانک سرمایه خبر داد و گفت: بانک سرمایه مدیریت ریسک را در دستور کار قرار داده و ما کمیته ریسک دایر کردیم تا مخاطرات مالی که وجود دارد از بین ببریم و در صدد هستیم تا یک سلامت مالی و یک اصول و استانداردهای بانکی را پیاده کنیم تا بانک در آینده دچار مشکل نشود و قائم به فرد نباشد.