بیمه پارسیان به ازای هر سهم 150 ریال سود تقسیم کرد

لیلا اکبرپور

عکس:حمید جانی‌پور

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت بیمه پارسیان با حضور بیش از ۸۵درصد از صاحبان سهام روز گذشته در هتل سیمرغ تهران برگزار شد و صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۸۶ به تصویب مجمع عمومی رسید. علی سلیمانی شایسته، مدیرعامل بانک پارسیان ریاست مجمع عمومی یاد شده را برعهده داشت و آقایان طبیان از صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت و حنیفی از شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو به عنوان ناظران و آرام رشیدی مدیر روابط عمومی بیمه پارسیان به عنوان منشی، او را در برگزاری مجمع یاری کردند.

گزارش هیات‌مدیره به مجمع عمومی توسط حسین کریمخان‌زند، مدیرعامل بیمه پارسیان قرائت شد و زند به سوالات سهامداران پاسخ داد.

مصوبات مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت بیمه پارسیان (سهامی عام) به شرح ذیل است:

- تصویب صورت‌های مالی شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۸۶.

- تخصیص مبلغ ۱۶۵میلیارد ریال معادل ۱۵۰ ریال برای هر سهم به عنوان خالص سود نقدی سهام به سهامداران.

- انتقال مبلغ ۶۵۱۴۱۶۴۲۴۲۱ ریال به عنوان مانده سود انباشته به سال مالی آتی.

- تصویب مبلغ ۵میلیون ریال حق حضور برای اعضای غیرموظف هیات‌مدیره.

- تصویب ۲۲۰میلیون تومان پاداش هیات‌مدیره.

- تخصیص ۳۵۰۷۷۵۲۹۶۰۸ ریال از سود خالص سال مالی به حساب اندوخته قانونی.

- تخصیص مبلغ ۱۷۵۳۸۷۶۴۸۰۴ ریال از سود خالص مالی به حساب اندوخته سرمایه‌ای به استناد مواد ۴ و ۵ آیین‌نامه شماره ۱۱ مصوب شورای‌عالی بیمه.

- تصویب معاملات مشمول ماده ۱۲۹ قانون تجارت به شرح مندرج در صورت‌های مالی.

- انتخاب شرکت حسابرسی سخن حق و خستویی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی.

- انتخاب روزنامه‌های کثیرالانتشار دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی.

گزارش مدیرعامل به مجمع عمومی صاحبان سهام

حسین کریم‌خان زند، مدیرعامل بیمه پارسیان اعلام کرد: سود سهامداران حقیقی تا ۳۱ مردادماه امسال پرداخت می‌شود.او در گزارش خود از رشد ۶۳درصدی سود خالص در سال مالی ۸۶ نسبت به سال مالی ۸۵ خبرداد و گفت: سود خالص بیمه پارسیان از ۱۷۳ میلیارد ریال در سال ۸۵ به ۲۸۲ میلیارد ریال در پایان سال ۸۶ افزایش یافت.

او همچنین افزود: جمع درآمدهای شرکت از ۲۵۲۳ میلیارد ریال در سال ۸۵ به ۳۲۶۹ میلیارد ریال در سال ۸۶ افزایش یافته که از رشد ۵۸/۲۹ درصدی برخوردار است.

مدیرعامل بیمه پارسیان حق بیمه صادره در این شرکت را طی سال ۸۶ معادل ۲۳۲۴ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: این حق بیمه از صدور یک میلیون و ۸۸ هزارو ۱۷۰ فقره بیمه‌نامه حاصل شده است.به گفته او تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در سال ۸۶ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۸/۱۵ درصدی برخوردار است.

کریم‌خان زند خاطرنشان کرد: شرکت بیمه پارسیان در پرداخت خسارت که در صنعت بیمه به مثابه خدمات پس از فروش محسوب می‌شود، درسطح وسیعی عمل کرده و توانست رضایت مشتریان را جلب نماد.

او کل خسارات پرداختی در سال ۸۶ را معادل ۱۴۶۲ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۹۶درصد از خسارات پرداختی مربوط به رشته اموال و عمده‌ترین خسارات مربوط به بیمه‌های اتومبیل به ویژه شخص ثالث است.او توسعه سایر رشته‌های بیمه‌ای در پرتفوی شرکت را از اهم برنامه‌ها دانست و انجام تبلیغات شرکت با محور بیمه‌های عمر و پس‌انداز و مشارکت در برگزاری دوازدهمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی در سال ۸۶ را راهی برای تحقق این هدف نامید. او درخصوص قبول بیمه‌های اتکایی از سایر شرکت‌ها توسط بیمه پارسیان گفت: میزان قبولی اتکایی در سال ۸۶ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۳۳۷درصدی برخوردار است.

به گفته مدیرعامل بیمه پارسیان، این شرکت از لحاظ واگذاری اتکایی به بیمه‌ گران خارجی مشکلی نداشته و تا پایان سال ۸۷ با شرکت‌های بزرگ اتکایی قرارداد همکاری دارد.

ورود به بورس

ورود شرکت بیمه پارسیان به بورس اوراق بهادار به عنوان یک تکلیف در دستور کار هیات‌مدیره قرار گرفت و علی سلیمانی‌شایسته، رییس هیات‌مدیره آیت کریمی، عضو هیات‌مدیره این شرکت را مسوول پیگیری امور ورود به بازار سرمایه کرد.

به گفته شایسته، بیمه پارسیان تا پایان امسال به بورس وارد خواهد شد.

دو خبر مهم

علی سلیمانی شایسته در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام بیمه پارسیان از دو تصمیم مهم اتخاذ شده توسط دکتر فرشباف، رییس کل بیمه مرکزی ایران که آثار مثبتی در عملکرد شرکت‌های بیمه خواهد گذاشت، خبر داد.

رییس کل بیمه مرکزی ایران موافقت اصولی خود را با شروع فعالیت شرکت بیمه اتکایی جدیدی اعلام کرد که گروه مالی پارسیان نقش عمده‌ای در تاسیس آن دارد.

همچنین دکتر فرشباف طی نامه‌ای به دکتر صمصامی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی خواستار مهلت یک ساله‌ای برای اجرای استاندارد ۲۸ در شرکت‌های بیمه شده است تا شورای عالی بیمه ظرف این مدت آیین‌نامه اجرایی استاندارد ۲۸ را تهیه و برای اجرا به بیمه‌گران اعلام کند. دکتر صمصامی نیز ظاهرا موافقت اولیه خود را با این درخواست اعلام کرده است.\