بررسی مجدد تغییر ساعت کار بانک‌ها بعد از ماه مبارک رمضان

ایسنا - اصلاح و رفع ترافیک تهران و شهرهای بزرگ محور پیشنهاد تغییر ساعت بانک‌های کشور است. سید داوود زارع اسکندری، رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و مدیرعامل بانک تجارت، افزود: قاعدتا ساعت شروع به کار مشکلاتی را برای سیستم بانکی در برداشت. از یک سو تنظیم برنامه‌های کارکنان را به هم می‌ریخت و از سوی دیگر تجار و مشتریان در تنظیم برنامه‌های خود به مشکل برمی‌خوردند، بنابراین، هیات‌ دولت این اجازه را به شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌ها داد که بررسی و کار کارشناسی انجام دهند و نظر خود را اعلام کنند. وی ادامه داد: شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌ها پس از جلسات متعدد و بررسی و انجام کارشناسی نتیجه را طی نامه‌ای به هیات‌ دولت منعکس و به بانک مرکزی ارائه کرد و پس از جلسات متعددی که به ریاست دکتر داوودی معاون اول ریاست جمهور تشکیل شد و او هماهنگی‌های لازم را انجام داد که در حال حاضر برای ماه مبارک رمضان و با توجه به ضروریات این ماه فعالیت‌ بانک‌ها از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۴ است. وی تصریح کرد: بعد از اتمام ماه مبارک رمضان پیشنهاد ما به هیات‌ دولت و مواردی که مطرح کردیم مجددا بررسی خواهد شد.

او متمرکز شدن مدیریت برنامه‌های بانک برای مکانیزه بدون حضور کارمند در کنار توسعه برنامه‌ها، رفع مشکلات، ورود بخش خصوصی و زمینه‌سازی ورود به بورس را از برنامه‌های آتی بانک تجارت عنوان کرد و افزود: این بانک به دلیل ویژگی‌ ساختار پرسنلی و ساختار اداری بیشتر متمرکز بر فعالیت‌های بین‌المللی و خارجی است همچنین در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، بازرگانی، مسکن فعالیت می‌کند که در بخش صنعت فعال‌تر از سایر بخش‌ها است.

زارع اسکندری اظهار کرد: با توجه به اینکه هر گونه انتقاد، بررسی و ارزیابی سیستم‌ها در دانشگاه‌ها، علمی و منصفانه است و ما با استفاده از این نقد‌ها می‌توانیم در زمینه فرهنگ‌سازی برای جامعه و رفع مشکلات اقدام کنیم، دانشگاه را برای ایجاد شهرک‌های الکترونیک و توسعه خدمات الکترونیکی برگزیده‌ایم.

وی یکی از موانع پیشرفت بانکداری الکترونیکی در کشور را تناسب نداشتن فرهنگ اجتماعی در استفاده از ابزار‌های الکترونیکی دانست و افزود: رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، دانشجویان و هیات‌ علمی می‌توانند استفاده از این ابزار‌ها را به جامعه انتقال دهند و در متداول شدن آن در جامعه و آشنایی با نحوه استفاده از آن در جامعه نقش موثری ایفا کنند. وی تصریح کرد: تغییر نگاه به تبلیغات قرض‌الحسنه یکی از سیاست‌های بانک تجارت است و ما معتقدیم تبلیغ نباید منجر به انحراف نگاه مردم از معنویت ارزش‌های والای قرض‌الحسنه به سمت انگیزه‌های مادی شود و مردم لازم است به ذات و فطرت اصلی خود برگردند. وی ادامه داد: سیاست تغییر نگرش مردم به سمت انگیزه‌های معنوی مثل کمک به نیازمندان اگرچه در مرحله اول ما را در زمینه جذب منابع با مشکل مواجه کرد و هزینه‌هایی را در برداشت، اما در مرحله بعد استقبال مردم به دلیل فهم و درک والای آنها بسیار زیبا و خوشایند بود و ما در زمینه افتتاح حساب‌های قرض‌الحسنه رشد خوبی داشته‌ایم. وی گفت: در صدد اعطای وام از محل حساب‌های قرض‌الحسنه به نیازمندان هستیم و در صورت کامل بودن مدارک هیچ درخواست وامی نباید بیش از هفت روز کاری طول بکشد و باید پرداخت شود.