بنابر این گزارش، مجمع فوق‌العاده شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش روز گذشته با حضور اکثریت سهامداران در محل شرکت به صورت آنلاین برگزار و به صورت همزمان از حساب‌های اینستاگرام و آپارات شرکت پخش شد. مطابق صورتجلسه اعلامی در این جلسه در مورد افزایش سرمایه و تغییر بند اساسنامه تصمیم‌گیری شد.

اصغر اطمینان، معاون مالی سپ با اشاره به افزایش سرمایه ۶۷ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی گفت: این تامین مالی با هدف خرید ۵۰ هزار دستگاه کارتخوان و ۱۰ هزار دستگاه پین پد،  ۱۷۰۰ دستگاه صندوق فروشگاهی و خرید تجهیزات و زیرساخت‌های موردنیاز اعم از سرور انجام می‌پذیرد.

به گفته او،  ۳۰۷ میلیارد تومان مصارف طبق پیش‌بینی برای انجام افزایش سرمایه در نظر گرفته شده که شامل ۱۳۰ میلیارد تومان برای خرید دستگاه کارتخوان، ۲۲ میلیارد تومان برای خرید صندوق فروشگاهی و ۱۵۳ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات می‌شود. از این مصارف، منابع در نظر گرفته شده در جهت انجام برنامه‌ها ۲۶ میلیارد تومان از محل آورده نقدی، ۱۷۳ میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و ۱۰۶ میلیارد تومان از محل منابع داخلی برای انجام این تامین مالی پیش‌بینی شده است. معاون مالی شرکت پرداخت الکترونیک سامان، در مورد روند درآمدهای عملیاتی و بهای تمام شده ناشی از انجام و عدم‌انجام افزایش سرمایه طی پنج سال آتی گفت: این روند نشان می‌دهد در صورت انجام افزایش سرمایه درآمدهای عملیاتی از ۷/ ۲ به ۳/ ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. سود ناخالص شرکت هم طی این مدت از ۳۶۲ میلیارد تومان در سال ۹۹ به هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ می‌رسد. او درباره پیش‌بینی جریان‌های نقدی و ارزیابی طرح عنوان کرد: نرخ بازده داخلی محاسبه شده ۳۲ درصد و دوره بازگشت سرمایه سه سال تعیین شده است. از جمله مفروضات در گزارش توجیهی نرخ تنزیل ۱۸ درصدی و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از خریدها ارزی است، نرخ ۱۷ هزار تومانی دلار است. در سال‌های آتی نرخ ارز هم با ۲۲ درصد افزایش دیده شده است.

در این مجمع با توجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه ۶۷ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی مورد موافقت سهامداران قرار گرفت. بنابراین «سپ» به‌منظور اجرای طرح توسعه،  سرمایه فعلی را از ۳۰۰ به ۵۰۰ میلیارد تومان رساند. همچنین تغییر دو بند اساسنامه در مورد سرمایه‌گذاری در سایر شرکت‌ها برای تکمیل زنجیره تامین نیازهای مشتریان در فعالیت فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها با ارتقای سهم بازار با دریافت مجوز اصلاح، مورد موافقت قرار گرفت.