بازارها روز جمعه شاهد افزایشی ۲درصدی بود حتی در شرایطی که بنا بر اعلام وزارت کار، نرخ بیکاری با رقم ۵/ ۲۰ میلیون نفر رکورد زده و از ۴/ ۴ درصد به  ۷/ ۱۴ درصد رسیده است. رندی فردریک، مدیرعامل شرکت تجاری چارلز شواب (Charles Schwab) در گفت‌وگو با فورچون تاکید کرد: بازارهای همیشه آینده‌نگر هستند و سعی در پیشبرد اقتصاد دارند. طی یک ماه گذشته بازارها به‌صورت متناوب صعودی بوده و شاخص S&P۵۰۰ از اوایل آوریل تاکنون بیش از ۶ درصد رشد داشته است. برخی مانند مارک‌هامریک، تحلیلگر ارشد Bankrate.com خاطرنشان می‌کنند که بازارها مدت‌هاست بدترین سناریوهای اقتصادی را می‌آزمایند و ما حتی می‌دانستیم که نرخ بیکاری طی ماه مارس به چه سطحی می‌رسد. باید آمار فاجعه‌آمیزی که منعکس‌کننده واقعیت دنیا بود، وجود داشته باشد و ما وقت کافی برای تنظیم آن را داشتیم. احتمالا واقعیت اصلی این باشد که بانک فدرال،‌ تحلیلگران و اقتصاددان‌های بازار کار خوبی کرده‌اند که تلاش کردند همه را آماده یک فاجعه بزرگ کنند.

در عین حال، ‌نشانه‌های بالقوه و مثبتی وجود دارد که حاکی از بازگشت اشتغال‌ها در آینده نزدیک است. تنها در ماه آوریل بیش از ۱۸ میلیون فرد شاغل، مشمول اخراج موقت شده‌اند. جیسون هلندز، مدیر عامل توسعه تجارت در مدیریت سرمایه‌گذاری تیلنی، مشاور سرمایه‌گذاری در انگلستان، گفت که در طول این بحران، طلا هدف اصلی خود را به‌عنوان دارایی پرهراس انتخاب کرده است.

وی افزود: از اواخر ماه مارس،‌ طلا افزایش قیمت شدیدی را تجربه کرد، به حدی که دولت فدرال را مجبور به اعمال بزرگ‌ترین ترازنامه تاریخ خود کرد. سرمایه‌گذاری در سهام معادن طلا به مراتب بیشتر از شمش‌های فیزیکی شده و البته واکنش بازار سرمایه به این اعتماد سرمایه گذاران نیز مثبت بوده است. حتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند، به‌ویژه صندوق‌های متمرکز بر فعالیت‌های فناوری.