این اظهارات کاشکاری در شرایطی بیان می‌شود که بحث داغی بین مقامات مختلف در دولت و مجلس آمریکا بر سر زمان بازگشایی اقتصاد این کشور در جریان است و وزیر خزانه‌داری آمریکا خواهان بازگشایی فعالیت‌ها از ابتدای ماه آینده شده است. برخی از مقامات بهداشتی در آمریکا هشدار داده‌اند که شمار قربانیان کرونا در این کشور در صورت بازگشایی زودهنگام اقتصاد ممکن است از ۲۰۰ هزار نفر عبور کنند. این کشور درحال‌حاضر با ۲۲ هزار قربانی، در رده نخست جهان از نظر شمار قربانیان قرار دارد.  کاشکاری در عین حال بسته حمایتی ۳۵۰ میلیارد دلاری برای حمایت از کسب و کارهای کوچک را ناکافی دانست و گفت اقدامات بیشتری برای این بخش باید صورت گیرد. وی از احتمال تدوین یک استراتژی ۱۸ ماهه برای عبور از بحران کرونا خبر داد. از سوی دیگر ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس نسبت به کوچک شدن ۳۰ درصدی اقتصاد این کشور در سه ماه دوم امسال در نتیجه شیوع ویروس کرونا خبر داد. به گفته سوناک، درحال‌حاضر ۱۰ نفر از وزیران کابینه خواستار تمدید قرنطینه به مدت یک ماه دیگر شده‌اند. با این حال وی از اشاره به وزیرانی که خواستار تمدید قرنطینه هستند خودداری کرد.  وزیر دارایی انگلیس افزود: مهم آن است که از به حداقل رسیدن پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا مطمئن شویم و ممکن است تدابیر بیشتری را در برابر کرونا در پیش بگیریم.  انگلیس اکنون پس از ایتالیا، اسپانیا و فرانسه، چهارمین کانون اصلی درگیر با کرونا در اروپا محسوب می‌شود.

تبعات اقتصادی پاندمی کرونا

تبعات اقتصادی کرونا همچنان ادامه دارد به‌طوری‌که بانک جهانی در گزارش جدید خود هشدار داد که پاندمی کووید-۱۹ اقتصادهای جنوب آسیا را که زمانی بالاترین رشد در جهان را داشتند به کندترین وضعیت خود در چندین دهه اخیر خواهد رساند. به گزارش «ایبِنا» به نقل از راشاتودی، بانک جهانی در گزارش جدید خود هشدار داد که پاندمی کووید-۱۹ اقتصادهای جنوب آسیا را که زمانی بالاترین رشد در جهان را داشتند به کندترین وضعیت خود در چندین دهه اخیر خواهد رساند. بانک جهانی در گزارش متمرکز خود در مورد اقتصادهای جنوب آسیا نوشت: گسترش سریع شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن بر اقتصاد جهانی آن‌قدر بی‌سابقه‌اند که پیش‌بینی دقیق دشوار شده است. در این گزارش برای اولین بار یک بازه پیش‌بینی شده است، درحالی‌که قبلا پیش‌بینی‌های نقطه‌ای انجام می‌شد. انتظار می‌رود در تمام ۸ کشور این منطقه شاهد کند شدن رشد اقتصادی باشیم. درحالی‌که در پیش‌بینی قبلی رشد اقتصادی امسال این منطقه ۳/ ۶ درصد اعلام شده بود، در این گزارش جدید رشد اقتصادی این منطقه به‌شدت کاهش داده شده که بین ۸/ ۱ درصد تا ۸/ ۲ درصد خواهد بود. حتی سطح بالای این پیش‌بینی جدید ۳ درصد از متوسط رشد این منطقه از سال ۱۹۸۰ تاکنون پایین‌تر است. در این گزارش آمده است: اقتصاد آسیای جنوبی با توفانی از تاثیرات منفی گوناگون روبه‌رو شده است، توریسم متوقف شده، زنجیره تولید مختل شده، تقاضا برای پوشاک کاهش یافته و حال‌‌وهوای مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران بدتر شده است.

طبق این گزارش اقتصاد هند کمترین آسیب را در بین کشورهای آسیای جنوبی خواهد دید، درحالی‌که نپال، بوتان و بنگلادش با افت شدیدی در رشد اقتصادی خود روبه‌رو خواهند شد. در این میان مالدیو بیشترین آسیب را خواهد دید و احتمالا اقتصاد این کشور امسال ۱۳ درصد آب خواهد رفت. افغانستان، پاکستان و سریلانکا هم احتمالا امسال به رکود اقتصادی فرو خواهند رفت.