تخصص در خدمات رسانی

فرشاد بیاتین

مدیرعامل شرکت لیزینگ خودرو غدیر

مهم‌ترین عامل در اقتصاد هر جامعه‌ای که برای رونق بازار وجود دارد گردش نقدینگی مناسب در سطح جامعه است. مسلما اقتصاد یک جامعه زمانی شکل می‌گیرد که معاملات به‌صورت مستمر صورت گیرد و رونق بازار باعث رشد تولید و توزیع مناسب و با کیفیت و مصرف متناسب با تولید موجب شکوفایی اقتصاد در جامعه می‌شود.

حال زمانی‌که به هر دلیلی در یک جامعه‌ای گردش نقدینگی نامناسب باشد به‌منظور جلوگیری از رکود باید راهکارهای مناسب برای خرید و فروش محصول‌ اندیشید و به‌تبع آن به بهره‌وری تولید کمک نمود که در این راستا لیزینگ می‌تواند یکی از راهگشاترین موارد در جلوگیری از رکود و کمک به رشد اقتصادی باشد.

باید توجه داشت که صنعت لیزینگ نیز مانند سایر صنایع نیاز به مواد اولیه دارد که مواد اولیه شرکت‌های لیزینگ پول است و مرکز تهیه مواد اولیه لیزینگ‌ها، بانک‌ها هستند.

از طرفی بانک‌ها وظیفه تامین منابع نقدی انواع صنایع و کمک به گردش و راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی و بازرگانی را دارند که بخشی از مجموعه فعالیت آنهاست. با نگرشی مناسب و نگاهی اجمالی می‌توان دریافت که چرخه رشد اقتصادی در هر جامعه‌ای چنانچه به‌صورت شفاف و دقیق عمل نماید، در آن جامعه شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی خواهیم بود. وقتی تولید از لحاظ کیفی نیز جایگاه خود را داشته باشد می‌توان به راحتی شاهد جذب سرمایه‌ها و ورود پول به داخل جامعه بود که در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته این موارد قابل لمس، نمایان است.

حال در جامعه‌ای که متاسفانه سازمان‌ها به وظایف خود واقف نبوده و از حدود اختیارات خود خارج شده و به امور سازمان‌های دیگر بپردازند چنین هرج و مرجی به‌وجود خواهد آمد و به‌نظر می‌رسد در این راستا بانک‌ها هستند که جلودار به‌وجود آمدن این معضلات در وضعیت فعلی‌اند و اگر بتوانند به وظیفه اصلی خود که توزیع نقدینگی به جایگاه‌های اصلی مانند مراکز تولید، بازرگانی، لیزینگ‌ها و سایر این‌گونه موارد است بپردازند و بگذارند سایر بخش‌ها خودشان وظیفه خود را انجام دهند، قطعا وضعیت اقتصادی کشور به اندازه سهم بانک‌ها از این خروج رکود خواهد شد. این موضوع عامل بسیار مهمی است که می‌تواند بخش عمده‌ای از این رکود را اصلاح کند. بیاییم یاد بگیریم هر کدام از ما در تخصص خودمان بهترین خدمات‌رسانی را برای کشورمان عرضه کنیم.