تحلیل اقتصادی بازیهای کامپیوتری
نزدیک به ۱۰ سال از ورود رسمی هنر- صنعت گیم به کشور میگذرد، ۴۰ سال پس از تولد این صنعت در جهان. هرچند روزهای اول بازیسازی در ایران ناباورانه و غیرممکن به نظر میرسید، اما این روزها امید به پیشرفت آن بیشتر میشود تا آنجا که به گفته وزیر ارشاد در سال ۲۰۱۴ میلادی حجم کالاهای ناشی از اقتصاد خلاق به ۸۲۰ میلیارد دلار میرسد که متاسفانه سهم کشور ما از این بازار نزدیک به صفر است.
شاید با تجربهای که در ورود صنایع مختلف به ایران و روند پیشرفت و توسعه آنها داشتهایم، این نگاه خوشخیالانه باشد و بها دادن به این صنعت براساس پیشرفتهای جهانی با توجه به مشکلات موجودتردیدهای زیادی را ایجاد میکند.
نزدیک به ۱۰ سال از ورود رسمی هنر- صنعت گیم به کشور میگذرد، ۴۰ سال پس از تولد این صنعت در جهان. هرچند روزهای اول بازیسازی در ایران ناباورانه و غیرممکن به نظر میرسید، اما این روزها امید به پیشرفت آن بیشتر میشود تا آنجا که به گفته وزیر ارشاد در سال ۲۰۱۴ میلادی حجم کالاهای ناشی از اقتصاد خلاق به ۸۲۰ میلیارد دلار میرسد که متاسفانه سهم کشور ما از این بازار نزدیک به صفر است.
شاید با تجربهای که در ورود صنایع مختلف به ایران و روند پیشرفت و توسعه آنها داشتهایم، این نگاه خوشخیالانه باشد و بها دادن به این صنعت براساس پیشرفتهای جهانی با توجه به مشکلات موجودتردیدهای زیادی را ایجاد میکند.
با توجه به این مسائل بر آن شدیم که نظر کارشناسان و صاحبنظران مختلف در این عرصه را جویا شویم و این سوال را مطرح کنیم که آیا بازیسازی در ایران مزیت دارد؟
ارسال نظر