احیای گومز؛  بازگشت ستاره نوجوان

تست‌‌‌های بازیگری برای گومز جدید نبود. او پیش از ارسال نوار ضبط‌شده برای دیزنی، در «بارنی و دوستان» ظاهر شده بود. به گفته خودش در یک صف ۱۴۰۰نفره از کودکان هم سن و سالش فرم پر کرده بود. همچنین در آگهی‌‌‌های بازرگانی Chili&#۳۹;s و T.G.I. Fraidays (رستوران‌‌‌های زنجیره‌‌‌ای) نقش‌‌‌آفرینی کرده بود. مادر مجرد سلنا، ‌‌‌ مندی تیفی، در دوران کودکی گومز، همزمان در سه‌شغل مربوط به بازیگری در پیام‌‌‌های بازرگانی و طراحی صحنه اشتغال داشت.  در نهایت، ارسال ویدئو برای تست بازیگری از راه دور به گومز کمک کرد تا نقش اصلی را در برنامه «جادوگران شهر ویورلی» که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ از کانال دیزنی پخش شد، بازی کند. از آن زمان تاکنون گومز برای فعالیت‌‌‌هایش در زمینه سینما و موسیقی نامزد چند جایزه امی، گرمی و گلدن‌گلوب شده است.

برند آرایشی Rare Beauty در سال ۲۰۲۰ پدیدار شد. سلنا گومز که علنا در مورد مشکلات روانی خودش و دست و پنجه نرم کردن با اختلال دوقطبی صحبت کرده است، این برند را به‌عنوان راهی برای ارتقای سلامت روان در صنعت زیبایی راه‌‌‌اندازی کرد. او سال گذشته به Fast Company گفت که او با راه‌‌‌اندازی این برند دوست داشت مردم بیشتر با آراستگی خود خوش بگذرانند تا اینکه صرفا نیاز داشته باشند احساس زیبایی کنند.  این برند به مدیرعاملی اسکات فریدمن، در اوج همه‌گیری کووید-۱۹ به‌شدت مورد توجه فعالان شبکه‌‌‌ اجتماعی تیک‌‌‌تاک قرار گرفت. اینفلوئنسرها از قیمت متوسط و اثرگذاری این برند در حمایت از سلامت روان استقبال می‌‌‌کردند. 

این شرکت یک‌درصد از فروش هر محصول را در صندوق موثر محدود  (Rare impact fund)، سازمانی که سلنا گومز برای دسترسی جوانان به خدمات سلامت روان راه‌‌‌اندازی کرده است، سرمایه‌گذاری می‌کند. طبق گزارش Business of Fashion، برند Rare Beauty ، سال گذشته ۳۵۰میلیون دلار فروش داشت. براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، این میزان فروش به رشد دارایی خالص گومز به ۱.۳میلیارد دلار کمک شایانی کرد. البته این گونه نیست که هر  برند وابسته به سلبریتی‌‌‌ها موفق باشد و به عبارت دیگر سلبریتی‌‌‌ها ضامن موفقیت برندها نیستند. چنین برندهایی معمولا به سه‌دلیل شکست می‌‌‌خورند. عمر فارِس، مدرس بازاریابی و محقق اقتصاد، ماه گذشته درThe Conversation  سه اصل کیفیت پایین، عدم‌اصالت و بازاریابی نامناسب را دلایل شکست چنین برندهایی اعلام کرد. 

فارِس نوشت: «مصرف‌کنندگان انتظار دارند محصولات،کیفیت برند را تعریف کنند و در صورت نداشتن ‌کیفیت، هیچ نوع حمایتی از طرف سلبریتی‌‌‌ها نمی‌‌‌تواند برند را از شکست نجات دهد.» در خصوص مورد سلنا گومز، او مدت‌ها قبل از راه‌‌‌اندازی Rare Beauty یک فعال مدافع در حوزه سلامت روان بوده است؛ به‌ویژه از زمانی که تور «احیای» (Revival) او در سال ۲۰۱۶ به دلیل اضطراب و افسردگی‌اش لغو شد. او در سال ۲۰۲۲ به People  گفت یک برند آرایشی که خودپذیری را ترویج می‌کند می‌تواند متناقض به نظر برسد و این باعث شده است گومز فکر کند محصولاتش فروش نخواهند داشت. از آن زمان، او افتخار خود را به رشد و تعهد Rare Beauty برای ارتقای سلامت روان ابراز کرده است. گومز در اجلاس TIME ۱۰۰ در آوریل ۲۰۲۴ گفت: «فکر می‌‌‌کنم توانسته‌‌‌ایم کاری انجام دهیم که حداقل در لوازم آرایشی، هیچ‌‌‌کس تا به حال انجام نداده است. این همان چیزی است که هر شب وقتی به خواب می‌روم خوشحالم می‌کند.»

سلنا گومز copy