در نشست هیات نمایندگان اتاق ساری پیمان تجارت آزاد مابین کشورهای حوزه خلیج‌فارس تشریح شد. به گزارش روابط‌عمومی اتاق ایران در این نشست روحانی، نایب رییس اتاق ساری گفت: در میان کشورهای ۱+۶ هیچ‌یک مانند ما از نیروهای زبده و متخصص برخوردار نیستند و تمامی امکانات برای ایجاد یک بلوک اقتصادی مدرن و پیشرفته در منطقه‌ای از جهان که کشور ما در آن به‌سر می‌برد به‌صورت بالقوه وجود دارد.

وی افزود: ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس که اصطلاحا ۱+۶ خوانده می‌شوند دارای پتانسیل‌های تجاری و تولیدی بالایی هستند که از اهم آنها می‌توان به وجود سرشار منابع سوخت فسیلی ، صنعت بسیار پیشرفته توریسم در امارات، توان بومی تولیدی و صنعتی و امکانات کشاورزی نسبتا مناسب در ایران، بانکداری مدرن در بحرین و حضور گسترده نیروهای تحصیلکرده در منطقه اشاره کرد.

وی با اشاره به نمایه‌های کلان اقتصادی کشورهای ۱+۶ اظهار داشت: برداشتن تعرفه‌های تجاری میان این کشورها و سهولت و آزادی رفت و آمد تجار بدون تردید منافع بسیاری را عاید کشورمان و همچنین سایر کشورهای ۱+۶ می‌کند.

روحانی با تاکید بر توان بالای بخش خصوصی کشورمان افزود: موقعیت نسبی ایرانیان مقیم خارج از کشور بیانگر قدرت این بخش از جامعه اقتصادی کشورمان است که می‌توانند در فضای رقابتی و شفاف اقتصادی به رقابت بپردازند.

نایب رییس اتاق ساری ضمن تاکید بر زمینه‌های مشترک مذهبی و فرهنگی مابین کشورهای ۱+۶ در امر گسترش فعالیت‌های تجاری مابین کشورهای مزبور گفت: اصولا بازارهای مشترک اقتصادی بر زمینه‌های تاریخی شکل می‌گیرند و قادرند با هم‌پوشانی نقاط ضعف اقتصادی خود و با استفاده از مزایای هر یک از کشورهای عضو به رشد و همچنین تعادل نسبی اقتصادی در کل بازار مشترک دست یابند و در این راستا بازارها می‌توانند در خدمت صلح و دوستی مابین ملل متحد باشند.