رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت بازرگانی از انجام مطالعات پشتیبان برای ۱۵ قلم کالای حساس در تنظیم بازار خبر داد.

محمود دودانگه در گفت‌وگو با «مهر» از تدوین و ابلاغ نظام پژوهشی وزارت بازرگانی توسط وزیر بازرگانی خبر داد و گفت: در گذشته پژوهش‌های حوزه بازرگانی کشور اثربخش نبوده و تنها در کتابخانه‌ها بایگانی می‌شده، این درحالی است که اگر پژوهش براساس نیازسنجی باشد، حتما اثربخش خواهد بود. رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت بازرگانی گفت: در این راستا، معاونت بازرگانی داخلی که به صورت دائم درگیر مساله تنظیم بازار است، برای تنظیم مطلوب بازار نیازمند مطالعات پشتیبان است به نحوی که بداند میزان واردات، تولید، صادرات و مصرف چقدر است.

وی افزود: بر این اساس، برای ۱۵ قلم کالای حساس با نظارت معاونت برنامه ریزی این مطالعه صورت خواهد پذیرفت که به زودی نتایج آن نیز تحویل معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی خواهد شد تادر تصمیم‌گیری‌های خود مورد استفاده قرار گیرد.

دودانگه گفت: در‌حال‌حاضر در حوزه تجارت الکترونیک، تهیه گزارش الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت و نیز کدینگ کالا و هدفمند کردن یارانه‌ها مطالعات پایه‌ای جهت‌دار در دست انجام است.