مراسم اعطای جایزه سرآمدی شرکت‌های برتر مسلمان صبح روزگذشته با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، مسوولان اتاق بازرگانی ایران، روسای برخی اتاق‌های کشورهای اسلامی و نمایندگان سازمان کنفرانس اسلامی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم سه شرکت ایرانی، سایپا، ایران‌خودرو و فولاد مبارکه به عنوان شرکت‌های برتر جایزه سرآمدی این دوره را دریافت‌کردند. همچنین سه شرکت خارجی شامل بیمارستان اردن، شرکت داروسازی پاکستان و تولید فرش دستی پاکستان نیز موفق به دریافت جایزه سرآمدی شرکت‌های برتر مسلمان شدند.

در افتتاحیه این مراسم دکتر داوود دانش‌جعفری، وزیر اقتصادی و دارایی، در سخنان کوتاهی در اهمیت اعطای جوایز سرآمدی در تدوین ارزش‌های سازمانی تاکید کرد و افزود: وجود چنین جوایزی زمینه‌های بهبود رشد سازمانی و نیز ارتقای ارزش‌های آن را فراهم کرده و موجب تدوین برنامه‌های استراتژیک و بهبود سازمان‌ها می‌شود.

به گفته وی افزایش کیفی و دستیابی به موفقیت پایدار، افزایش رقابت‌پذیری، شناسایی برترین سازمان‌های جهان اسلام و تشویق بنگاه‌های کشورهای اسلامی باید به عنوان فاکتورهای مهم اعطای جایزه سرآمدی در نظر گرفته شود.

دانش‌جعفری با اشاره به قرار گرفتن کشورمان در آستانه اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ عنوان کرد: براساس ابلاغیه سیاست‌های کلی اصل ۴۴ تصمیمات بسیاری برای ارتقای بخش خصوصی در ایران انجام گرفته به طوری که دولت در تحولات اقتصادی جدید تنها نقش سیاستگذاری را برای خود در نظر گرفته است.

همچنین در ادامه این مراسم محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی ایران نیز عنوان کرد: این همایش فرصت مناسبی برای ارزیابی اینکه بدانیم چند درصد از مصوباتی که در ۹ سال گذشته بین کشورهای مسلمان منعقد شده به مرحله اجرا رسیده است بود و باید بررسی شود که چرا مجموع سهم کشورهای اسلامی در بازارهای جهانی همخوانی با میزان جمعیت این کشورها ندارد.

وی همچنین اشاره‌ای به اهداف اقتصادی کشورمان در چشم‌انداز بیست ساله کرد و گفت: یکی از اهدافی که در این چشم‌انداز درباره جایگاه اقتصادی ایران در منطقه در نظر گرفته شده این است که بنگاه‌های اقتصادی بتوانند در حوزه فعالیت خود به رشد دست یابند تا بتوانند این هدف را محقق کنند.