معاون وزیر بازرگانی با انتقاد از گفته‌های برخی افراد در زمینه واردات بی‌رویه برنج گفت: مقداری از برنج‌های وارداتی به کشور توسط تعاونی‌های مرزنشین کشور صورت می‌گیرد که طبق قانون، باید در استان‌های مرزی توزیع شده و حق خروج از آن استان را ندارد.

محمدصادق مفتح در گفت‌وگو با «مهر» افزود: استان سیستان و بلوچستان مبادی عمده واردات برنج از پاکستان هستند و از سمت عراق و ترکیه، زمینه واردات برنج وجود ندارد. وی با اشاره به واردات مقداری برنج بنا به اقتضای شرایط توسط دولت، گفت: این میزان برنج یا از طریق اعلام کالابرگ و یا اختصاص سهمیه به نیروهای مسلح توزیع می‌شود که البته میزان آن در مقایسه با تولید ۲میلیون تنی برنج داخلی، صفر است.

این مقام مسئول در وزارت بازرگانی گفت: در متهم کردن وزارت بازرگانی به واردات بی رویه برنج، هیچ کس به آمار رسمی گمرک رجوع نکرده و مشخص نیست جنجال در بازار برنج بر سر چیست.وی خاطرنشان کرد: تعرفه واردات برنج ۱۵۰درصد است و به اعتقاد من دولت هیچ حمایتی نمی تواند بهتر از این داشته باشد. این درحالی است که طبق آمار، میزان واردات برنج رقم اندکی است ولی طبق گفته برخی دست‌اندرکاران، میزان برنج در سطح بازار، بیش از این حد است که قطعا این میزان، به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.