درخواست ما از وزارت بازرگانی این است که هیات نظارت فعلی بلافاصله با هیات نظارت دیگری که مورد تایید شورای‌عالی نظارت هم باشد، جایگزین شود، چون این انتخابات ادامه دارد و کارش هنوز تمام نشده است. دکتر فرهاد فزونی، رییس سابق اتاق مشترک ایران و عراق، در گفت‌و‌گو با «ایلنا»، با بیان این مطلب گفت: عکس‌‏العمل وزیر بازرگانی در رد نظریات انجمن نظارت که ناحق قضاوت کرده بود، بسیار خوب نمایان شد و وزارت بازرگانی بی‌‏طرفی را در این امر به صورت کامل رعایت کرد.

دکتر فزونی ادامه داد: نقض قانون در جایی وجود دارد که گفته شده ۴ نفر با معرفی رییس اتاق ایران به انجمن نظارت معرفی شود، ولی این به این معنا نیست که رییس اتاق ایران می‌‏تواند ۴ نفر را تعیین کند، همان‌‏طور که استاندار نیز با معرفی وزیر کشور تعیین می‌‏شود،‌‏ ولی به تایید هیات دولت می‌‏رسد، سفرا نیز همین‌‏طور،‌ ‏بنابراین معرفی رییس اتاق دلیل نمی‌‏شود انتخاب و تایید نیز به عهده

خودش باشد.

وی تصریح کرد: هیات نمایندگان ایران باید بنشینند و ۴ نفر را تایید کنند، تا بی‌‏طرفی کامل بر انجمن نظارت حاکم شود، در غیر این صورت ۲ نفر فعلی که حقوق بگیر اتاق ایران هستند، معلوم است که طرف رییس اتاق ایران را می‌‏گیرند.

رییس سابق اتاق مشترک ایران و عراق، اعلام کرد: این ۲ نفر کارمند، حتی کارت بازرگانی نیز ندارند و طبق قانون نمی‌‏توانند پای صندوق رای باشند.

از سوی دیگر، دکتر هادی غنیمی‌فرد، رییس خانه صنعت و معدن طی نامه‌ای به وزیر بازرگانی ضمن تقدیر از عملکرد وی در تایید نهایی صلاحیت ردشدگان انتخابات اتاق بازرگانی تهران، تصریح کرد: افراد معرفی شده به عنوان انجمن نظارت بر انتخابات که از طرف رییس اتاق بازرگانی معرفی شده‌اند، شرایط مندرج در آیین‌نامه انتخابات اتاق را که باید خود از فعالان اقتصادی خوشنام عضو اتاق و غیرکاندیدا برای هیات‌ نمایندگان باشند، دارا نیستند و تا آنجا که اینجانب اطلاع دارم دو نفر از آنان کارمند اتاق هستند و تصمیمات آنها نمی‌تواند اثر قانونی داشته باشد.

رییس خانه صنعت و معدن در پایان این نامه خواستار تغییر اعضای انجمن نظارت بر انتخابات شده تا بخش‌خصوصی بیش از این دچار بحران‌های ساختگی نشود.