سال ۸۵ برای صنعت مبلمان کشور و صادرات این محصول در مجموع، سال خوبی بود.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان مبلمان منزل و اداری چنین اعتقادی به عملکرد صنعت مبلمان کشور در سال گذشته دارد و بر این باور است که با وجود ورود بیش از حد مبلمان از چین‌، ترکیه و مالزی به کشور‌، مردم به بی‌‏کیفیت بودن این محصولات پی‌‏برده و از خرید آنها اجتناب کردند‌، بنابراین بازار داخلی این صنعت با محصولات ساخت داخل تامین و پاسخ داده شد. محمدعباسی در گفت‌وگو با ایلنا افزود: تولیدکنندگان ایرانی نیز در مقابل این تقاضا به تکاپو افتاده و سعی در الگوبرداری از مدل‌‏های منطبق با سلایق مشتری کردند، به نحوی که خود را به رقبای خارجی خود رساندند که حضور و استقبال مردم از نمایشگاه اخیر صنعت مبلمان نیز نشانگر رضایت آنها از طرح‌‏ها و مدل‌‏های ارائه شده توسط شرکت‌‏های ایرانی بود.

عباسی گفت: به گفته کارشناسان‌، مبلمان ایرانی از نظر طرح‌، رنگ و خواست مشتری قابل مقایسه و تشخیص با محصولات خارجی نبود که این امر نشان از قدرت رقابت مبلمان ایران در عرصه بازارهای بین‌‏المللی دارد.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان مبلمان منزل و اداری، تصریح کرد: در زمینه مبلمان مدرن‌، تحول خوبی در سال گذشته رخ داده‌، به نحوی که مدل‌‏هایی در این راستا در حال تولید است که کاملا قابلیت رقابت با سایر کشورهای مطرح در زمینه مبلمان را دارد‌، اما رونق صنعت مبلمان در این زمینه نیازمند حمایت جدی دولت است تا تولیدکنندگان بتوانند قیمت تمام شده را نیز قابل رقابت کنند.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان مبلمان منزل و اداری‌، گفت: در ۶ماه اول سال ۸۵ صادرات مبلمان حدود ۱۳‌میلیون دلار بود که تا پایان سال به ۲۷میلیون دلار رسید.

وی تصریح کرد: دروازه‌‏های ایران در حال باز شدن به سمت کلیه محصولات جهانی است که در این راستا دولت باید برنامه‌‏ریزی کند تا صادرات را رونق بخشد و بتواند در اشتغال و تولید نیز موفق عمل کند‌، در این صورت می‌‏توان با هجوم کالاهای وارداتی مقابله کرد.