سیدعباس موسوی‌تبار *

تاسیس شبکه تجارت در پاییز سال ۸۷ به طور قطع نقطه عطفی بود در رویکرد تخصصی از سوی رسانه ملی به مباحث اقتصادی، شکل‌گیری اولین رسانه شنیداری کشور که رویکردی اقتصادی و نگاهی تخصصی به مباحث تجاری کشور داشت با این هدف بود که مباحث تخصصی بازرگانی کشور را به شکلی منسجم و برای مخاطبین خاص مطرح کند. در این سال‌ها تلاش شد به‌رغم تمامی‌ کاستی‌ها به توسعه کمی ‌و کیفی برنامه‌های این رسانه تخصصی افزوده شود. به لطف الهی موفقیت‌های زیادی در این زمینه حاصل آمد که شاید شاخص‌ترین دستاوردها اعتمادی بود که مخاطبان و فعالان اقتصادی به این رسانه پیدا کردند.

اما امروز و در آستانه سال جهاد اقتصادی که باید آن را نقطه عطفی برای اقتصاد کشور بدانیم، از همین رو بر آن شدیم تا حیطه فعالیت و موضوعات مورد هدف این رسانه را گسترش داده با تکیه بر تجارب حاصل آمده از تاسیس رادیو تجارت گامی‌فراتر رفته این رسانه را به نام رادیو اقتصاد بنامیم.

به عبارتی ساده‌تر رادیو تجارت گام اول و رادیو اقتصاد را گام دوم در مسیری می‌دانیم که رسالت رسانه ای بر دوش ما قرارداده است و امید داریم که مخاطبان رادیو تجارت نیز در این مسیر با ما همگام شده و ما را در به انجام رساندن وظیفه‌ای که بر دوش داریم یاری کنند.

در واقع این تغییر نام که با تغییر فرکانس و افزایش ساعات پخش از ۱۱ ساعت به ۱۸ ساعت همراه شده تلاش دارد در تمامی‌حوزه‌های اقتصادی کشور و نیز انعکاس دستاوردهای فعالان در عرصه‌های انرژی، صنعت و معدن، بازارهای مالی و سرمایه، کشاورزی ، فناوری اطلاعات و البته بازرگانی را مدنظر قرار دهد. رادیو اقتصاد از این پس نیز مانند گذشته صدای رسای فعالان اقتصادی و مردم خواهد بود تا در کنار انعکاس دستاوردهای اقتصادی با طرح مشوقانه مشکلات به مسوولان و تصمیم‌سازان اقتصاد کشور زمینه را جهت اصلاح و حرکت سریع‌تر به سوی پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی‌فراهم سازد.

رسالت رادیو اقتصاد در سال جهاد اقتصادی به طور حتم انعکاس صادقانه و تمام نمایی از اقتصاد ملی خواهد بود به دور از هر گونه شعار زدگی.

همان‌طور که مقام معظم رهبری تاکید دارد رسانه‌ها در زمینه‌سازی جهت مشارکت تمامی ‌احاد مردم در عرصه اقتصاد کشور نقشی بی‌بدیل دارند و امید است که بتوانیم در انجام این مهم هرچه در توان داریم به انجام رسانیم.

* مدیر شبکه رادیویی اقتصاد