اخذ مالیات بر ارزش افزوده از تشکل‌ها منتفی شد

اعتراضات و رایزنی‌های نمایندگان تشکل‌ها سرانجام نتیجه داد و اخذ مالیات بر ارزش افزوده از تشکل‌ها منتفی شد.

رییس اتاق ایران در نشست ماهانه روسای تشکل‌ها با اعلام این خبر، تصریح کرد: موضع وزارت اقتصاد این نیست که از تشکل‌ها مالیات بر ارزش افزوده گرفته شود و این امر از دید وزیر امور اقتصادی و دارایی کاملا منتفی است. به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، محمد نهاوندیان در ادامه با تاکید بر اینکه «اتاق و تشکل‌ها باید بتوانند در رابطه با خدمات اداری و هماهنگی برای رشد فضای کسب‌وکار امتیازدهی کنند»، یادآور شد: این امر مهم است، اما نباید در این باره شتابزدگی شود، بلکه باید مکانیزم کارشناسی در این خصوص به کار گرفته شود.

نهاوندیان سپس خواستار آن شد که تشکل‌ها دیدگاه‌های خود را در باب آثار تحریم‌های اقتصادی در هر حوزه و اقداماتی که لازم است انجام شود، توضیح دهند.

وی سپس با یادآوری مفاد اصل ۴۴ گفت: بخش خصوصی بسیار تحت فشار قرار گرفته است و هنوز هم آن را تهدید می‌کنیم که اگر در عرصه‌های اقتصادی حضور پیدا نکند دولت جایگزین آن می‌شود، گویا هنوز دولت رقیب بخش خصوصی است.

به گفته نهاوندیان، اگر این موضوع تصویب شود یک هدیه برای کسب‌وکار در کشور است.

علی‌اصغر جمعه‌ای، رییس کمیسیون تشکل‌های اتاق ایران هم در ادامه ابراز امیدواری کرد تا یک ماه آینده تعداد ۲۰ تشکل ملی به تشکل‌های وابسته به اتاق ایران افزوده شود.

سیدحمید حسینی، عضو هیات نمایندگان اتاق‌های تهران و ایران هم با اشاره به انتخابات خانه صنعت و معدن، افزود: در گذشته هیچ کنترلی روی خانه صنعت و معدن وجود نداشت و ساز خود را می‌زد، اما اکنون در مسیر اتاق و منافع اعضای اتاق قرار گرفته است.

محمدرضا نجفی‌منش، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو هم با بیان اینکه تحریم گریبان‌گیر صنایع است، گفت: اثرات تحریم بر صنایع، جبران‌ناپذیر است.

وی پیشنهاد داد؛ کمیته‌ای ویژه از سوی اتاق ایران با عضویت تمام تشکل‌ها تشکیل شود تا مساله تحریم‌ها را به طور جدی پیگیری کنند. نجفی منش ادامه داد: مساله تحریم بسیار جدی است و ممکن است برای صنعت و تجارت فاجعه به وجود بیاورد.