طی سال ۲۰۰۸ در دنیا افزون بر ۴۷۸ میلیارد دلار صرف هزینه‌های تبلیغاتی شد که این رقم ۶/۶ درصد نسبت به سال ۲۰۰۷ (۴۴۸ میلیارد دلار) افزایش نشان می‌دهد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت ایران، از آنجا که همه کشورهای دنیا آمارهای مرتبط با تبلیغات خود را به طور مستمر منتشر نمی‌کنند، می‌توان استنباط کرد که رقم واقعی هزینه‌های تبلیغاتی در دنیا به مراتب بیش از ارقامی است که توسط موسسات بازاریابی انتشار می‌یابد.

طی یک دوره چهار ساله (۲۰۰۸-۲۰۰۵) در دنیا بالغ بر ۱۷۵۲ میلیارد دلار صرف تبلیغات تجاری شده است.

تلویزیون و رسانه‌های نوشتاری (مطبوعات) مهم‌ترین ابزارهای تبلیغاتی در دنیا محسوب می‌شوند. در سال ۲۰۰۸ سهم تلویزیون در جذب آگهی‌های تبلیغاتی در دنیا ۲/۳۸ درصد و سهم روزنامه‌ها و مجلات به ترتیب ۹/۲۶ درصد و ۲/۱۲ درصد بوده است. رادیو حدود ۹/۷ درصد تبلیغات را به خود اختصاص داده است. سهم اینترنت در جذب تبلیغات تجاری در سال ۲۰۰۸ به ۷/۸ درصد رسیده است، در حالی که این رقم در سال ۲۰۰۵ حدود ۸/۴ درصد بود. با این حال صنعت سینما در کسب آگهی‌های تجاری نقش ناچیزی دارد و سهم آن در چهار سال اخیر در سطح ۴/۰ درصد ثابت مانده است.

سایر ابزارهای تبلیغاتی (پوسترها، آگهی‌های الصاق شده به بدنه وسایط نقلیه، بیل‌بورد و نظایر آن) حدود ۷/۵ درصد هزینه‌های تبلیغاتی را در سال ۲۰۰۸ جذب کرده است.

برخی مناسبت‌های خاص مانند برگزاری مسابقات المپیک یا جام جهانی فوتبال و امثال آن در افزایش هزینه‌های تبلیغاتی تاثیر مستقیم دارند.