مشاور و مسوول امور مجامع مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می‌گوید: حذف مناطق ویژه اقتصادی که تا کنون تشکیل شده است راه‌حل صحیحی برای مقابله با مشکلات موجود در این مناطق نیست. جعفر آهنگران، در گفت‌وگو با «موج» خاطرنشان کرد: به طور قطع مناطق ویژه اقتصادی که تا کنون تشکیل شده نباید حذف شوند، زیرا امکان انتقال سرمایه و واحدهای تولیدی و صنعتی که با هزینه‌های گزاف ساخته شده است، وجود ندارد.

آهنگران افزود: برای تشکیل مناطق ویژه اقتصادی جدید باید تمامی سازوکارهای لازم را ایجاد کنیم تا مناطق ویژه اقتصادی که مزیت اقتصادی ندارد، تشکیل نشود.

مشاور مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به برخی مشکلاتی که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور وجود دارد، تصریح کرد: مشکلات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ما از بخشی‌نگری به این مناطق ناشی می‌شود، زیرا هنوز برخی دستگاه‌ها این مناطق را به عنوان پروژه همه‌جانبه ملی نپذیرفته‌اند.

وی با بیان این مطلب که بسیاری از دستگاه‌ها به وظایف خود در قبال مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عمل نمی‌کنند، افزود: در ماده ۲۷ قانون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، قانونگذار برای جلوگیری از بخشی‌نگری و اعمال مدیریت یکپارچه در این مناطق دستگاه‌های اجرایی را موظف کرده است که یا اختیاراتشان را به مدیران عامل مناطق آزاد واگذار کرده یا تعیین مسوولان این دستگاه‌ها با هماهنگی سازمان‌های مناطق آزاد صورت بگیرد.

مسوول امور مجامع مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات ما با دستگاه‌های اجرایی مداخله آنان در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.