مهدی جاریانی *

با توجه به اهمیت و جایگاه وزارت بازرگانی در برنامه پنجم توسعه و از طرفی رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ ایران یکی از مدیرانی که می‌تواند در این دوران حساس، سکان هدایت تجارت خارجی کشور را به دست بگیرد دکتر مهدی غضنفری است.برای این مدعا، دلایلی دارم به شرح زیر: - نگرشی سیستماتیک به مقوله بازرگانی خارجی ایشان از ویژگی خوبی برخوردارند که به مسائل در حوزه بازرگانی با نگاه سیستماتیک می‌نگرند و با نگاه علمی‌، به تحلیل‌های تاثیرگذار در تصمیم‌سازی شکل می‌دهند.

- سابقه کاری مرتبط

یکی از عواملی که در موفقیت یک مدیر اجرایی می‌تواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد، تجربه لازم در آن حوزه است. مدیر پیشنهادی با توجه به سخت کوشی و تداوم موثر کاری طی چهار سال در وزرات بازرگانی توانسته اندوخته گرانبهایی از تجربه را به دست آورد.

- سخت کوشی و حضور موثر

دکتر غضنفری طی مدت خدمت خود در سازمان توسعه تجارت با تلاشی بی‌وقفه و حضوری موثر توانسته شادابی خاصی را به سازمان خود بدهد و به طور نسبی ارباب رجوع خود را راضی نگه دارد. مهم‌تر اینکه بدون هیچ تشریفات و بی‌پیرایه در جلسات مختلف حاضر می‌شود.

- تلاش در جهت حل مشکلات بخش خصوصی

دکتر غضنفری همواره برای مشکلاتی که از طرف بخش خصوصی به ایشان منتقل می‌شود راه حلی می‌یابد. بنابراین او را گزینه ای مناسب برای وزارت بازرگانی می‌دانم.

* نایب رییس کمیسیون بازرگانی اتاق تهران