گروه بازرگانی-گردهمایی بزرگ صادرکنندگان مبلمان اداری و منزل با حضور مسوولان و فعالان صنعتی - تجاری کشور برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری همایش مبلمان اداری و منزل در این گردهمایی که بیش از ۳۰۰ تن از صادرکنندگان و تولیدکنندگان صنعت مبل، مدیران و صاحبان صنایع و تشکل‌های صنعتی حضور داشتند از پیشکسوتان صنعت مبل تقدیر شد. در این گردهمایی واعظ آشتیانی رییس شرکت شهرک‌های صنعتی و معادن وزیر صنایع گفت: حجم دولت آنقدر بزرگ است که اگر همه سرمایه‌های بخش‌خصوصی وارد صنعت شوند قادر به رقابت با آنها نیستند. دکتر شجاع‌الدین بازرگانی، معاون هماهنگی و امور مجلس وزارت بازرگانی هم در این گردهمایی گفت: صنعت مبلمان کشور از مزیت‌های نسبی مطلوبی برخوردار است که با برنامه‌ریزی هدفمند و استراتژی تشکیلاتی تولیدکنندگان و صادرکنندگان این صنف، می‌توان نه تنها بازارهای مبل منطقه که حتی بازارهای اتحادیه اروپا را هم در دست گرفت.

علیرضا محیط، رییس اتحادیه صادرکنندگان مبلمان منزل و اداری هم در این گردهمایی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعرفه واردات مبلمان از ۳۰درصد تا ۵۵درصد است گفت: این تعرفه‌ها مانع بزرگی در استفاده از توان تولیدکنندگان کشور در دستیابی به بازارهای صادراتی است.

وی افزود: در حال حاضر کشورهای ترکیه و مالزی و چین بازارهای صادراتی مبلمان را در اختیار دارند در حالی که صنعت مبلمان ایران از مزیت‌های بیشتری نسبت به آنها برخوردار است اما به دلیل مشکلاتی چون تعرفه بالا و ضعف در بازاریابی توان رقابت با آنها را از دست داده‌ایم.محیط با اشاره به اینکه آمار دقیقی از میزان تولیدات مبلمان کشور در دست نیست تصریح کرد: محاسبات نشان می‌دهد پایین‌ترین ارزش تولیدات مبلمان کشور دوهزار میلیارد تومان در سال است که گاه تا شش‌هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد ما هنگامی که اهمیت این صنعت پی می‌‌بریم که توجه داشته باشیم ۷/۸درصد اشتغال کشور مربوط به صنعت چوب است.