هرگونه تغییر در نظام اقتصادی که در راستای تولید محوری نباشد به شرایط اقتصادی کشور کمکی نخواهد کرد، بنابراین هر تحولی باید نگاه ویژه‌ای به صنعت داشته و زیرساخت‌های رشد صنعتی در آن گنجانده شود. بهروز صادقی، رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برگزاری نشست رییس‌جمهور با صاحبان بنگاه‌های اقتصادی اظهار داشت: یکی از دیدگاه‌های عمده صنعتگران این است که در فضای اقتصادی کشور که اهم فعالیت بنگاه‌ها پنج ماه است متوقف شده و معامله‌ای در سیستم بانکی انجام نمی‌شود قطعا لغو برخی معضلاتی که از سوی تصیم‌گیران ایجاد شده است، راه را برای تحول باز می‌کند، اما در فضای فعلی شکوفایی طرح تحول اقتصادی را بعید می‌دانیم.

رییس کمیسیون صنعت اتاق ایران همچنین با بیان اینکه طرح تحول اقتصادی در نفس عمل زیبا است، عنوان کرد: صنعتگران در مورد اشتباه گرفته شدن نگرش تغییر ساختار برخی سازمان‌ها با طرح تحول اقتصادی در بخش‌های مختلف نگرانند؛ چرا که در این طرح تغییر ساختار بانکی و پولی و مالی، گمرکی و مالیاتی به عنوان طرح تحول دیده شده در حالی که سخن راندن از تحول باید در ساختار فکری دولت دیده شود.

وی بر لزوم مشخص‌تر شدن نقش دولت در اقتصاد تاکید و تصریح کرد: صنعتگران معتقدند که تغییر ساختار در نظام اقتصادی کشور با تحول ساختاری در نظام اقتصادی اشتباه گرفته شده است. او ادامه داد: سوالاتی مبنی بر اینکه آیا جوانب اجتماعی حاصل از این طرح بررسی شده؟ و آیا بدنه دولت به دلیل نداشتن تعامل قبلی با بخش خصوصی تحمل چنین طراحی دارد؟ و نظارت بر اجرای آن دیده شده یا نه؟ یا اینکه آیا فضای ارتباطی لازم برای تعامل بین بخش‌های مختلفی که قرار است متحول شوند دیده شده؟ یا تمامی مسائل اقتصادی یکجا و یکپارچه پیش‌بینی شده است؟ درباره چارچوب و حول و حوش طرح مطرح بوده و مسائلی است که باید کارشناسی دقیق‌تر و نقش مشاوره اتاق بازرگانی انجام شود.

صادقی با اشاره به تداخل برخی موضوعات از قبیل تعیین نرخ بهره به طرح تحول اقتصادی گفت: در بحث پایین بودن نرخ بهره یا بالا بودن آن که دولت به کار غیرکارشناسی متهم می‌شود باید گفت که بعید می‌دانیم این کار بدون کارشناسی باشد؛ چرا که کنترل تورم تنها با افزایش نرخ بهره ممکن نیست.