بخش‌خصوصی ‌ساز جشنواره کیش را به صدا درآورد

نمایی از مراسم افتتاحیه جشنواره تابستانی کیش

دنیای اقتصاد- این جا کیش است؛ یازدهمین جشنواره تابستانی. اگر چه هوا بس ناجوانمردانه گرم است، اما این جزیره مرجانی را تنها با هوایش نمی‌شناسند و جاذبه‌هایش چنان گسترده و رنگارنگ است که حتی روزی روزگاری، شیخ اجل، سعدی شیراز هم شبی را در آن جا سپری کرده و شاهد تجارت و سیاحت دیگران بوده است. رییس ستاد یازدهمین جشنواره تابستانی کیش می‌گوید: این جشنواره از سال ۷۷ با ارائه جوایز و با هدف جذب مسافر و گردشگر به مدت سه سال با مدیریت بخش خصوصی برگزار شد، اما از سال ۸۰ تا سال گذشته برگزاری آن بر عهده سازمان مناطق آزاد بود و بخش خصوصی به عنوان حامی در کنار سازمان قرار داشت. به گفته طهماسب‌پور، جشنواره امسال با برنامه‌ریزی و اعتبارات مناسب توسط بخش خصوصی هدایت می‌شود و سازمان مناطق آزاد نقش حمایتی، توسعه زیرساخت‌ها و افزایش امکانات را خواهد داشت.

طهماسب‌پور با اشاره به اینکه تا سال گذشته میزان مشارکت بخش خصوصی در برگزاری جشنواره کمتر از ۱۰۰میلیون تومان بود، گفت: بودجه و اعتبار تخصیص داده شده برای جشنواره امسال ۴میلیارد تومان است که بر اساس تصمیمات کمیته مرکزی ستاد دومیلیارد تومان آن را باید بخش خصوصی تامین کند که ۷۰درصد از این مبلغ توسط انبوه‌سازان و برج‌سازان جزیره که نقش توسعه‌ ساختاری و شهرسازی را بر عهده دارند، تامین می‌شود. وی با اشاره به اینکه شرکت هواپیمایی کیش ایر در ایام جشنواره بلیت‌های خود را با ۱۰درصد تخفیف ارائه می‌کند، اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته با افزایش ظرفیت ۴۵درصدی مسافر روبه‌رو هستیم و پیش‌بینی می‌شود که روزانه ۲۵پرواز ورودی به جزیره داشته باشیم که ۸ تا ۱۰پرواز از طریق کشورهای حوزه خلیج‌فارس انجام می‌شود.

رییس ستاد جشنواره تابستانی افزود: مبنای برگزاری جشنواره تابستانی افزایش مدت اقامت مسافران است؛ چرا که افزایش یک روز مدت اقامت می‌تواند تا ۱۵درصد باعث افزایش درآمد شود.

وی با اشاره به اینکه از یک‌میلیون و ۲۰۰هزار نفر مسافر سالانه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار نفر در ایام نوروز و تابستان به کیش می‌آیند، گفت: مجموعه‌های اقامتی جزیره کیش با ۴۴ هتل ظرفیتی بیش از ۹هزار تخت دارند که با برنامه‌ریزی سازمان امسال ۱۷ هتل ۴ ستاره و ۵ ستاره در حال ساخت است.

رییس ستاد جشنواره تابستانی کیش با بیان اینکه امسال از سوی سازمان مناطق آزاد، سال گردشگری بین‌المللی نامگذاری شده است، گفت: کشورهای مسلمان حوزه خلیج‌فارس از نظر توسعه گردشگری اسلامی اولویت دارند.