گروه بازرگانی - «در حال حاضر حتی در کشورهای صنعتی، حضور بانوان در رده‌های بالای مسوولیتی کمتر از ۵درصد است و این موضوع از رشد اندک کارآفرینی در جمعیت زنان در همه کشورهای دنیا نشات می‌گیرد.» این موضوع در همایش بانوان بازرگان که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران برگزار شد، اعلام شد و دبیرکل اتاق تهران در این باره از آمادگی اتاق تهران برای توسعه فعالیت‌های کارآفرینی زنان خبر داد. به گفته محمد مهدی راسخ، اینکه امروز حدود ۶۰ درصد از پذیرفته‌شدگان کنکور دانشگاه‌های سراسر کشور را دختران تشکیل می‌دهند، نکته بسیار مثبتی است که نتایج خود را در آینده نزدیک نشان خواهد داد.

در ادامه، نایب رییس اتاق تهران هم با تاکید بر نیاز کشور به کار و کارآفرینی، گفت: ما امروز در عرصه اقتصاد، با کمبود جدی بانوان کارآفرین مواجه هستیم؛ چرا که تعداد کارت‌های بازرگانی که برای زنان صادر شده، هنوز بسیار کم و محدود است. به گفته علاء میرمحمدصادقی، این در شرایطی است که زنان ایده‌های جدید و فکرهای تازه دارند و باید مشارکت فعال تر و بیشتری در عرصه اقتصادی داشته باشند.

احمد پورفلاح، رییس کمیسیون کارآفرینی و فضای کسب‌و‌کار اتاق تهران نیز در این مراسم عنوان کرد: پیر شدن جوامع، تشدید رقابت جهانی که منجر به استفاده از نیروی کار بیشتر و بهتر شده و در نهایت حضور بیشتر بانوان در عرصه تحصیلات عالیه و تکمیلی یکی از مهم‌ترین دلایل توسعه اقتصاد کشورها محسوب می‌شود.

در این مراسم از سیده فاطمه مقیمی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران به دلیل دریافت جایزه کارآفرین برتر از بانک توسعه اسلامی، تقدیر شد. در این رقابت، ۲۵ نماینده از ۵۶ کشور مسلمان حضور داشتند و برنده این رقابت نماینده ای از ایران بوده است.