بر اساس این گزارش، بانک‌مرکزی برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌‌‌‌‌های روغنی و نهاده‌‌‌‌‌های دامی ۵‌میلیارد و ۶۲۰‌میلیون دلار و برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی یک‌‌میلیارد و ۵۹۰‌میلیون دلار ارز تامین کرده‌است.

شایان ذکر است بانک‌مرکزی در مجموع ۷‌میلیارد و ۲۱۰‌میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی را با نرخ ۲۸‌هزار و ۵۰۰تومان و با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر تامین کرده‌است. این گزارش حاکی از آن است که در این بازه زمانی برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۷‌میلیارد و ۶۸۹‌میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات مبلغ ۷‌میلیارد و ۳۹۰‌میلیون دلار و در مجموع ۲۵‌میلیارد و ۷۹‌میلیون دلار تامین ارز صنایع صورت‌ گرفته‌است.

در تکمیل این گزارش تشریح شده‌است که تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل‌ونقل و خودرو» معادل ۲‌میلیارد و ۵۳۲‌میلیون دلار، «صنایع معدنی» یک‌میلیارد و ۸۸۳‌میلیون دلار، «ماشین‌آلات و تجهیزات تولید» معادل یک‌میلیارد و ۶۶۰‌میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» یک‌میلیارد و ۷۹۲‌میلیون دلار، «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل دو‌میلیارد و ۱۳۸‌میلیون دلار، «منسوجات و پوشاک» معادل ۸۸۴‌میلیون دلار صورت‌گرفته‌است.

این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب یک‌میلیارد و ۷۶۷‌میلیون دلار، یک‌میلیارد و ۴۶۸‌میلیون دلار، یک‌میلیارد و ۳۴۷‌میلیون دلار، ۶۱۶‌میلیون دلار، ۲۵۷‌میلیون دلار ، ۵۰‌میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۴مهر ماه سال‌جاری دریافت کرده‌اند. همچنین تا تاریخ ۴مهر ماه، سایر صنایع ۶‌میلیارد و ۸۰۰‌میلیون دلار ارز نیمایی و یک‌میلیارد و ۸۸۵‌میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده‌اند.

گفتنی است، در روز چهارشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۹‌هزار و ۵۳۴‌تومان، یورو با نرخ ۵۵‌هزار و ۲۳۳‌تومان و درهم با نرخ ۱۳‌هزار و ۴۸۸‌تومان مورد مبادله قرارگرفت. همچنین تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۶‌هزار و ۵۱۱‌تومان، مبادله یورو با نرخ ۵۱‌هزار و ۸۶۲‌تومان و مبادله درهم با نرخ ۱۲‌هزار و ۶۶۴‌تومان بود.