رئیس مجلس با بیان اینکه شما اعضای اتاق ایران باید در عرصه تولید و حوزه‌های مرتبط آن، میدان‌داری کنید تا ما تسهیل‌گری کنیم، ادامه داد: نباید صرفا منتظر دولت و مجلس باشید. مجلس در جریان رسیدگی به احکام برنامه پنج‌ساله هفتم، به گونه‌ای رفتار کرده است که حتی اگر دولت ناگزیر به بنگاه‌داری باشد، مدیریت آن دولتی نبوده و به بخش خصوصی واگذار شود؛ حتی برای آن جرم‌انگاری نیز صورت گرفته است. او افزود: ما محکم ایستاده‌ایم تا بخش‌هایی از کفایت سرمایه بانک‌ها را اصلاح کنیم. بانک‌ها باید بتوانند ظرفیت اعطای وام خود را افزایش دهند. در ادامه نشست صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران، با تاکید بر اینکه باید استراتژی صنعت کشور حداقل برای ۱۰ سال آینده مشخص شود، گفت: باید برای تعیین این استراتژی، اقدامات موثری انجام شود و اتاق ایران نیز آماده همکاری در تدوین آن است. او با بیان اینکه بخش خصوصی با تعامل بیشتر مسوولان نظام، قادر به انجام وظایف خود خواهد بود، افزود: امروز نیازمند تعامل بیشتر دولت و مجلس با بخش خصوصی در جریان تدوین برنامه‌های توسعه و قوانین و مقررات مختلف هستیم. حسن‌زاده همچنین گفت: در مجموعه اتاق‌های کشور، کارهای مطالعاتی در راستای ایجاد اشتغال، رفاه عمومی و امنیت انجام شده و جمع‌بندی آنها در قالب برنامه‌ریزی کلان در اتاق ایران صورت می‌گیرد.

در ادامه، قدیر قیافه، نایب‌رئیس اتاق ایران، با طرح این پرسش که چرا ارز تک‌نرخی نمی‌شود، گفت: در حال حاضر هشت نوع نرخ ارز در کشور وجود دارد که باعث ایجاد رانت برای یک عده شده است. نایب‌رئیس اتاق ایران تاکید کرد: وقتی مقام‌های دولتی قانونی وضع کرده و برای کشور مشکل ایجاد می‌کنند، باید با آنها برخورد شود تا پیامدهای منفی تصمیمات خود را ببینند. او در پایان خواستار واگذاری تعیین راهبرد و مدیریت اجرای اصل

۴۴ به بخش خصوصی شد. پیام باقری، نایب‌رئیس دیگر اتاق ایران، نیز در این نشست با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر اهمیت جایگاه بخش خصوصی و ضرورت رفع موانع تولید از سوی دولت، گفت: انتظار بخش خصوصی نظارت بر اجرای صحیح قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار است. براساس این قانون باید در تدوین قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌ها، نظرات بخش خصوصی اخذ و به آن توجه شود. درحالی‌که این اتفاق معمولا، به‌درستی رخ نمی‌دهد. مثلا اتاق ایران نظرات و پیشنهاد‌های خود درباره برنامه هفتم را به دولت ارائه کرد اما توجهی به آنها نشد. حسین پیرموذن، نایب‌رئیس اتاق ایران، نیز با تاکید بر اهمیت نقش مجلس در قانون‌گذاری، گفت: در ایام انتخابات مجلس هستیم، بنابراین تاکید داریم که فضا برای حضور افراد متخصص در مجلس باز شود. اگر می‌خواهیم فکری برای آینده و رشد اقتصادی کنیم نیاز به فضای مناسب است. فضا را برای افراد متخصص اقتصادی باز کنید.  همچنین محمود نجفی‌عرب، رئیس اتاق تهران، با بیان اینکه خصوصی‌سازی تبدیل به خصولتی‌سازی شده است، گفت: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته ریسک سرمایه‌گذاری در کشور بالاست و سرمایه‌گذاری خارجی نیز کاهش یافته است؛ از این رو باید با تسهیل سرمایه‌گذاری در تولید، مانع ایجاد بحران شویم.