او با تاکید بر سرمایه‌گذاری‌های ویژه بر روی انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: باید بر روی چندین زنجیره تولید، سرمایه‌گذاری سنگینی انجام دهیم تا این امر سبب کمک به رشد سرعت توسعه کشور شود. رئیس اتاق تبریز ادامه داد: سهم استان آذربایجان‌شرقی از تسهیلات و بودجه‌ مربوط به نوسازی و بازسازی صنایع باید مشخص شده و با توجه به سابقه درخشان این استان در حوزه تولید و صنعت، باید شاهد اختصاص سهمی ویژه برای این استان از محل این منابع باشیم. ژائله همچنین از تشکیل کمیته ویژه نوسازی و بازسازی صنایع در اتاق تبریز به‌منظور شناسایی واحدهای مستعد برای بازسازی و معرفی آنها به‌منظور دریافت تسهیلات لازم خبر داد.

 فرشاد مقیمی، معاون نوسازی و بهره‌برداری سازمان گسترش صنایع ایران نیز در این جلسه ۲۰‌هزار واحد صنعتی کشور را نیازمند نوسازی عنوان کرد و گفت: علاوه‌بر کمک‌های این سازمان باید شاهد وجود انگیزه لازم در بین صاحبان صنایع برای این نوع نوسازی و بازسازی‌ها باشیم.

در این جلسه جمعی از فعالان بخش‌خصوصی به بیان نظرات خود پیرامون نوسازی صنایع پرداختند.  همچنین پیش از این، یونس ژائله در جلسه کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز با اشاره به لزوم جمع‌بندی مشکلات صادرکنندگان برای ارائه به مسوولان ارشد دولتی گفت: همایش ملی صادرات غیرنفتی طی روزهای آتی توسط اتاق تبریز برگزار خواهد شد که می‌توان از ظرفیت‌های این همایش برای مطالبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گری مشکلات صادرکنندگان نزد مسوولان ارشد دولتی بهره برد. او موضوعات مربوط به رفع تعهدات ارزی را از جمله مشکلات اصلی تجار دانسته و ادامه داد: عملیاتی‌شدن رفع تعهدات ارزی مورد تاکید همگان است اما از فعالان بخش‌خصوصی و تشکل‌های مربوطه می‌خواهیم به بیان کارشناسانه مشکلات طرح و راهکارهای رفع این مشکلات بپردازند.