عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفت و گو با سایت اتاق بازرگانی تهران گفت: دستور مقام رهبری و تبدیل سهم ۸۰‌درصدی دولت به ۲۰‌درصد یکی از کارهای بزرگ انقلابی است، اما با وجود حاکمیت

دیوان سالاری بر تمام امور اقتصادی کشور، بخش‌خصوصی برای واگذاری و پذیرش مسوولیت

پا پیش نمی‌گذارد. دکتر هادی غنیمی فرد اجرایی نشدن بندهای الف و ب اصل ۴۴ را نیز یکی از پیامدهای دیوانسالاری موجود دانست و گفت: مادام که در کشور از سیستم دیوانسالاری پوسیده رنج می‌بریم، بیشتر برنامه‌های ما ابتر باقی خواهد ماند.

وی اظهار داشت: هنگامی که سرمایه‌گذار برای دریافت یک برگه تاییدیه باید شش ماه دوندگی کند در حالی که این کار مانند بسیاری از کشورهای جهان از طریق اینترنت امکان‌پذیر است، دیگر انگیزه و توانی برای سرمایه‌گذاری باقی می‌ماند؟ رییس خانه صنعت و معدن استان تهران تصریح کرد: به سرمایه‌گذار به جای ایجاد اطمینان و حل مشکلش می‌گویند ‌از کجا بدانیم راست می‌گویی‌. آیا با چنین برخوردهایی در سیستم پیچیده بوروکراسی، طرح‌های کارآفرینی بخش‌خصوصی شکست نمی‌خورد و می‌‌توان به تبدیل شدن ایران به قدرت بزرگ منطقه امیدوار بود؟

غنیمی فرد نسبت به تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس به انتقاد پرداخت و گفت: بر اساس این لایحه هر شرکتی باید به تناسب تفاوت قیمت خرید و فروش مالیات بپردازد و در این میان هزینه کارگر، استهلاک و آب و برق محاسبه نشده است.

وی افزود: بعضی نمایندگان مجلس می‌گویند این قانون در بیش از ۱۲۰ کشور جهان اجرا می‌شود، آیا می‌دانند که در کنار اجرای این قانون، ساز و کارهای مدونی برای جلوگیری از ضرر و زیان شرکت اندیشیده شده است؟ عضو هیات نمایندگان اتاق تهران افزود: بسیاری از این نمایندگان، نماینده من نیستند که به آنان رای داده‌ام. غنیمی فرد با اشاره به این که کسی در کشوری که هر شب برای مردم خواب می‌بینند سرمایه‌گذاری نمی‌کند، اذعان داشت: به جای تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده، نرخ بهره بانکی را کاهش دهند و اوراق مشارکت را که شریک جرم نرخ بهره است، منتشر نکنند. وی اظهار داشت: کار اقتصادی زورکی نیست و نباید به صاحب سرمایه

اجبار کنیم که فقط در زمینه‌های خاص سرمایه‌گذاری کند .