رئیس اتاق ایران با بیان اینکه اتاق البرز جوان ترین اتاق در بین اتاق‌های سراسر کشور است، به مسوولان اتاق البرز توصیه کرد راه فعال‌تر شدن بزرگان اقتصاد استان در اتاق را هموار کنند تا زمینه حضور مستمر آنها در اتاق فراهم باشد. شافعی افزود: اتاق در قانون به‌عنوان مشاور قوای سه‌گانه شناخته شده است. امید که با مشاوره منصفانه و مشفقانه اتاق‌ها، مقبولیت اتاق در نهادهای حاکمیتی برای مشورت‌دهی را افزایش دهیم. همچنین با توجه به اینکه اکثر مسوولان در طرح مشکلات با بخش خصوصی همصدا هستند، اتاق‌ها با ارائه راه‌حل برای مشکلات، می‌توانند نقش بهتری در تحولات اقتصادی ایفا کنند.

شافعی اظهار امیدواری کرد که فعالان اقتصادی کشور متناسب با سهمی که در ایجاد اشتغال و پرداخت مالیات دارند، در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی نیز نقش داشته باشند. وی تقویت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را یکی از راه‌های مهم توسعه اقتصادی استان‌ها دانست.

رئیس اتاق ایران اظهار کرد: متاسفانه در سال ۹۷ نسبت به ۹۶، از نظر نرخ تشکیل سرمایه در ماشین‌آلات، شاهد ۷ درصد تنزل بودیم. آمارهای اخیر نیز منتشر نشده است. رشد واسطه‌گری، دلالی و سفته‌بازی، نفس تولید را گرفته است. شافعی افزود: تمرکز قدرت در کشور باید بشکند و به استاندارها و روسای سازمان‌های اداری استانی، اختیار بیشتری داده شود. چون این مسائل اقتصادی هستند و آنها این مسائل را بهتر از مدیران مرکز نشین درک می‌کنند.

پرهام رضایی، رئیس اتاق البرز نیز گفت: هدف اصلی ما در اتاق، تسهیل‌گری و مطالبه‌گری است. با حضور فعال در کنار هم و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بخش خصوصی، می‌توانیم از گردنه سخت تحریم‌ها عبور کنیم. او گفت: در مذاکره با شرکت‌های خارجی متوجه شدیم که آنها ایران را مسیر دستیابی به بازار ۴۰۰ میلیون نفری منطقه می‌دانند. این نکته نشان می‌دهد تولیدکنندگان ایرانی نیز باید همین حجم جمعیت را بخش مهمی از بازار هدف خود بدانند. رضایی افزود: نقشه راه تجارت استان البرز توسط اتاق در حال تدوین است و در این زمینه به کمک همه اعضا نیازمندیم.