رئیس کل بیمه مرکزی با تشریح فرآیند راه‌اندازی این صندوق، ماموریت‌های خطیر صنعت بیمه در کاهش تبعات منفی حوادث طبیعی را برشمرد و اظهار کرد: مجموعه کارآمد و تخصصی صندوق حوادث طبیعی بدون در نظر گرفتن میزان تعهدات و پوشش‌های مرتبط با شرکت‌های بیمه‌گر به ایفای تعهدات حرفه‌ای و قانونی خود بپردازد. بهزادپور با تاکید بر ضرورت ارزیابی دقیق حوادث طبیعی و جبران زودهنگام خسارات زیان‌دیدگان خاطرنشان کرد: رعایت حقوق بیمه‌گذاران و شفافیت در عملکردها در فرآیند اعتمادسازی مخاطبان صنعت بیمه، نقش غیرقابل انکاری را ایفا می‌کند. رئیس شورای عالی بیمه در همین راستا افزود: تقویت ساختار بیمه‌ای، از زیرساخت‌های اساسی افزایش سرمایه اعتماد عمومی و به تبع آن کاهش دغدغه‌های مردم و مسوولان خواهد بود.

او با اعلام این مطلب که صنعت بیمه در تمام بزنگاه‌های حساس و مخاطرات در کنار مردم ایستاده است، تصریح کرد: نظارت بر عملیات بیمه‌گری و احقاق حقوق بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان از جمله تکالیفی است که قانون بر عهده نهاد ناطر صنعت بیمه گذاشته است. رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت هم‌افزایی مجموعه‌هایی بیمه‌ای و دستگاه‌های ذی‌ربط، نسبت به ضرورت ارتباط صندوق حوادث طبیعی ساختمان با سامانه‌های نظیر «کاداستر» سازمان ثبت و املاک کشور ایران تاکید کرد. او در پایان با قدردانی از تلاش‌های بی‌شائبه مدیران و کارکنان صندوق از این مجموعه به‌عنوان مرکز خدمت‌رسانی به محروم‌ترین آحاد جامعه در بحرانی‌ترین شرایط یاد کرد و نسبت به نقش‌آفرینی پررنگ‌تر آن در حوادث طبیعی تاکید کرد.

در ادامه این نشست، «علی استاد هاشمی» معاون نظارت بیمه مرکزی از مدیران و کارکنان صندوق خواست تا دو اصل صحت ارزیابی و سرعت پرداخت را در دستور کار خود قرار دهند. بر اساس این گزارش «علی جعفری» رئیس مرکز توسعه مدیریت ریسک درخصوص ضرورت ایمن‌سازی و تقویت ساختمان و اهمیت این موضوع در کاهش خسارات مالی و انسانی، برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای عملی را در مسیر کاهش آثار اجتماعی ناشی از حوادث طبیعی، خواستار شد. «مصطفی رئوفی» مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی نیز با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی، ابراز امیدواری کرد که با مسوولیت‌پذیری تمام ارکان صنعت بیمه به سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد عمومی، آسیبی وارد نشود.