بانک Tinkoff همچنین گزارش داد که بسیاری از شرکت‌های عمده‌‌فروشی به تسویه‌حساب به یوآن روی آورده‌‌اند، در حالی که قبلا تسویه‌‌حساب دلار آمریکا را آسان‌‌تر و سریع‌‌تر می‌‌دانستند. طبق داده‌های این بانک، سهم تسویه‌حساب‌‌های تجاری در یوآن از ۱۵ تا ۲۵ درصد در سال گذشته به ۲۵ تا ۳۰ درصد در حال حاضر افزایش یافته است. بانک MTS اعلام کرد که شرکت‌های نفت روسیه، معدنچیان زغال‌سنگ و تولیدکنندگان فلز نیز شروع به حرکت به سمت یوآن کرده‌‌اند.

معاملات با پول چین در بورس مسکو نیز رشد قابل توجهی داشته و حجم دلار و یورو را کاهش داده است. در حالی که در ژانویه تا فوریه حجم مبادلات یوآن در بورس به ندرت از ۳میلیارد روبل در روز (حدود ۳۷ میلیون دلار) فراتر می‌‌رفت، در هفته گذشته رکورد تاریخی ۵/ ۱۸ میلیارد روبل (حدود ۲۳۰ میلیون دلار) را ثبت کرد. تحلیلگران این را ابزاری برای افراد و شرکت‌ها می‌‌دانند تا از تحریم‌های غرب مرتبط با اوکراین که عملا دسترسی روسیه به دلار و یورو را محدود می‌‌کند، فرار کنند.

با این حال، چین به تحریم‌ها نپیوسته و دسترسی به پول ملی خود را باز نگه داشته است، که آن را به یک جایگزین بالقوه برای معاملات بین‌المللی روسیه تبدیل می‌‌کند. بانک MTS اعلام کرد: «در شرایط محدودیت‌‌ها، بسیاری از شرکت‌ها تسویه‌حساب‌های یوآن را پایدارتر و قابل پیش‌‌بینی‌‌تر می‌‌دانند. » تحلیلگران می‌گویند، از آنجا که تحریم‌ها واردکنندگان و تولیدکنندگان روسی را مجبور می‌‌کند به سمت آسیا حرکت کنند و دلار و یورو به‌طور فزاینده‌‌ای برای شرکت‌های روسی غیرقابل اعتماد تلقی می‌شوند، تعداد تسویه‌حساب‌ها به یوآن احتمالا بیشتر خواهد شد.