تولید نفت اعضای این سازمان در ماه اوت برای نخستین‌بار از فوریه افزایش‌یافته بود. افزایش مداوم تولید اوپک بیشتر در پی بهبود و احیای تولید بعضی کشورهای عضو این سازمان که موفق به غلبه بر عوامل محدودکننده داخلی یا خارجی مانند تحریم یا ناآرامی‌‌‌‌‌‌‌‌های داخلی شده‌اند، اتفاق‌افتاده است. بر اساس داده‌های حمل‌ونقل و منابع، نیجریه در اکتبر امسال افزون بر افزایش صادرات خود بدون هیچ‌‌‌‌‌‌‌‌گونه اختلال عمده‌ای در حمل‌ونقل تولید را روزانه ۵۰‌هزار بشکه افزایش داد. این کشور درنظر دارد تا سال‌آینده میلادی تولید خود را بیش از این بهبود بخشد. بر اساس این نظرسنجی، آنگولا هم صادرات خود را در اکتبر افزایش داد. افزایش تولید نفت‌خام عراق و ایران در دوره مورد بررسی کمتر بوده‌است. بر اساس این بررسی، تولید نفت‌خام ایران در اکتبر روزانه ۳‌میلیون و ۱۷۰‌هزار بشکه بوده‌است.

بر اساس نظرسنجی رویترز و داده‌های اوپک، تولید نفت‌خام ایران به بالاترین سطح از سال‌۲۰۱۸ یعنی زمانی‌که واشنگتن دوباره تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرد، رسیده‌است. تحلیلگران گفته‌‌‌‌‌‌‌‌اند که به‌نظر می‌رسد افزایش صادرات ایران نتیجه موفقیت ایران در دورزدن تحریم‌های ایالات‌متحده و صلاحدید واشنگتن در اجرای آنها باشد. منابع در این نظرسنجی گفتند؛ پس از اقدام ایالات‌متحده آمریکا در ماه‌جاری برای لغو بخش زیادی از تحریم‌ها علیه بخش نفت ونزوئلا، هنوز افزایش فوری در تولید نفت این کشور مشاهده نشده‌است. منابع اوپک‌‌‌‌‌‌‌‌پلاس هم انتظار دارند بهبود تولید تدریجی باشد. بر اساس این نظرسنجی، تولید ۱۰عضو اوپک که مشمول برنامه کاهش عرضه اوپک‌‌‌‌‌‌‌‌پلاس هستند، در اکتبر ۱۵۰‌هزار بشکه در روز افزایش یافت.

عربستان‌سعودی و دیگر کشورهای عضو این سازمان در حاشیه خلیج‌فارس به‌‌‌‌‌‌‌‌شدت به رقم توافق‌‌‌‌‌‌‌‌شده و کاهش‌‌‌‌‌‌‌‌های داوطلبانه پایبند هستند. بررسی رویترز نشان‌داد عربستان تولید خود را در ماه‌های اکتبر و سپتامبر نزدیک به ۹‌میلیون بشکه در روز نگه داشته‌است. این کشور در سپتامبر کاهش تولید داوطلبانه روزانه یک‌میلیون بشکه‌‌‌‌‌‌‌‌ای خود را تا پایان سال‌تمدید کرد تا از بازار حمایت بیشتری کند. تولید روزانه اوپک هنوز حدود ۵۶۰‌هزار بشکه کمتر از مقدار موردنظر است، زیرا نیجریه و آنگولا ظرفیت تولید به‌‌‌‌‌‌‌‌اندازه سطح توافق‌‌‌‌‌‌‌‌شده را ندارند.