کوآلکام که سابقه دیرینه در تغییر نام محصولات معرفی شده خود دارد، به تازگی نام پردازنده‏های اسنپدراگون ۶۱۸ و ۶۲۰ را به اسنپدراگون ۶۵۰ و ۶۵۲ تغییر داد. در حقیقت این اقدام در پی افزوده شدن قابلیت جدید به تراشه‏های مذکور نبوده و هنوز هدف شرکت سازنده از انجام آن در هاله‏ای از ابهام قرار دارد.

اگر به خاطر داشته باشید که چند سال پیش نیز این شرکت از تراشه‏ای با نام اسنپدراگون اس ۴ رونمایی کرد که بعدها به زیر مجموعه‏های اسنپدراگون اس ۱، ۲، ۳ و سپس ۴ تبدیل شد که این پردازنده‏ها بار دیگر چندی بعد به Play, Plus, Pro, و Prime تغییر نام دادند. این روند پس از معرفی اسنپدراگون ۸۰۰ نیز ادامه پیدا کرد به طوری این محصول نیز بعدها به شاخه‏های مختلفی به نام‏های اسنپدراگون ۲۰۰، ۴۰۰ و ۶۰۰ تبدیل شد.هرچند طی یک‌سال گذشته به نظر می‏رسید که مشکل کوآلکام با نام‌گذاری محصولاتش برطرف شده، با این حال پردازنده‏های ۶ و ۸ هسته‏ای اسنپدراگون ۶۱۸ و ۶۲۰ که حدود یکسال پیش معرفی شده‏اند امروز به ترتیب به اسنپدراگون ۶۵۰ و ۶۵۲ تغییر نام دادند. کوآلکام معتقد است که این تغییر نام در راستای ایجاد تمایز میان تراشه‏های مذکور و پردازنده‏های نسبتا قدیمی‏تری با نام‏های اسنپدراگون ۶۱۵ و ۶۱۷ اعمال شده است.

البته به نظر می‏رسد که پردازنده‏های اسنپدراگون ۶۵۰ و ۶۵۲ جدید به واحد پردازش گرافیکی قدرتمندتری برای پشتیبانی از دوربین‏های باکیفیت‌تر مجهز شده‏اند؛ هرچند که تغییرات مدنظر به اندازه‏ای نیستند که بعد از حدود ۱۰ ماه این پرش شماره را در نام‌گذاری آنها شاهد باشیم. در هر حال اسنپدراگون ۶۵۰ از دو دسته سه‏تایی هسته با معماری چینش Cortex-A۷a و Cortex-A۵۳ به ترتیب با کلاک فرکانس ۸ /۱ و ۲ /۱ گیگاهرتز بهره می‏برد. این در حالی است که اسنپدراگون ۶۵۲ تراشه‏ای هشت هسته‏ای با همان معماری چینش و کلاک فرکانس ۸/ ۱ گیگاهرتز است. هر دو این تراشه‏ها به واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۱۰ و مودم LTE Cat.۷ مجهز شده‏اند که قابلیت پشتیبانی از نمایشگرهایی با رزولوشن QHD و ۴K را در پی دارد. انتظار می‏رود گلکسی A۹ سامسونگ اولین گوشی هوشمندی باشد که با بهره‏گیری از پردازنده اسنپدراگون ۶۵۲ راهی بازار شود. با این حال در سال آینده این تراشه قلب محصولات میان رده بسیاری را به تپش درخواهد آورد.