سونیتا سراب‌پور: اواخر هفته گذشته ساختمان مجتمع مخابراتی شرکت ارتباطات زیرساخت میزبان معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر ارتباطات بود تا پروژه جدید شرکت ارتباطات زیرساخت را افتتاح کنند. افتتاحیه‌ای که حاشیه‌های آن از برگزاری مراسم پررنگ‌تر بود. در این جلسه و بعد از سخنرانی اسحاق جهانگیری، محمود واعظی، وزیر ارتباطات در جایگاه سخنران قرار گرفت و به آمار و ارقامی از رشد صنعت ICT اشاره کرد. وی بعد از پایان این سخنرانی و در حالی که بسیاری از خبرنگاران منتظر برگزاری نشست پرسش و پاسخ بودند، ساختمان را ترک کرد. دلیل چنین اقدامی مشخص نشد هر چند برخی خبرنگاران از دلخوری وزیر ارتباطات از درج مطلبی در یکی از رسانه‌ها درباره برکناری مدیرعامل فعلی شرکت ارتباطات زیرساخت و جایگزینی ابراهیمی (مدیرعامل برکنار شده مخابرات) به جای وی خبر داده‌ بودند.

موضوع هر چه بود وزیر ارتباطات تصمیم گرفت پاسخگوی خبرنگاران نباشد و البته این شامل همه خبرنگاران نشد؛ چرا که طبق معمول آقای واعظی قبل از برگزاری مراسم مقابل دوربین خبرنگاران صدا و سیما قرار گرفته بود. پیش از این نیز نمونه‌هایی از چنین تبعیض‌هایی در مواجهه خبرنگاران صدا و سیما و مطبوعات باعث انتقادهایی شده بود.

اما این تمام حاشیه‌های این مراسم نبود؛ چرا که در پایان این افتتاحیه و در حالی که خبرنگاران منتظر وزیر ارتباطات برای پاسخگویی به سوال‌هایشان بودند، مسوولان روابط عمومی شرکت زیرساخت از خبرنگاران ‌خواستند مجموعه را ترک کنند و در مقابل اعتراض خبرنگاران به عدم پاسخگویی وزیر ارتباطات اعلام کردند اگر به دنبال وزیر هستید تا مراسم افطار وزارتخانه (چند ساعت بعد) صبر کنید!

چنین رفتارهایی از سوی وزارت ارتباطات در حالی رخ می‌دهد که طی روزهای اخیر نیز انتقادهای متعددی از سوی خبرنگاران در مورد نوع ارتباط با رسانه‌ها منتشر شده است. به نظر می‌رسد با توجه به انتظاری که رسانه‌ها از دولت رئیس‌جمهور روحانی و مجموعه وزارت ارتباطات دارند برقراری یک ارتباط شفاف، عادلانه و محترمانه با همه رسانه‌ها اعم از صوتی و تصویری، نوشتاری و حتی اینترنتی ضروری است.