ایسنا: گروهی از متخصصان آسیب‏شناسی و روانشناسان در روسیه معتقدند که با بالا رفتن تب سلفی به‌زودی اعتیاد به این کار در گروه اختلالات روانی قرار خواهد گرفت.

این متخصصان می‏گویند: جنون فزاینده سلفی گرفتن به‌زودی به نوعی اعتیاد آسیب‏شناسی منجر خواهد شد و این اعتیاد باید به عنوان یک اختلال روانی در نظر گرفته شود. با افزایش جنون عکس گرفتن از خود یا همان سلفی و انتشار عکس‏ها روی سایت‏های اجتماعی، فرد عملا خود را در معرض گرایش به خودشیفتگی قرار می‏دهد. روانشناسان روسی با استناد به این واقعیت، اکنون این موضوع را مورد بحث و مذاکره قرار داده‏اند و ادعا می‏کنند که سلفی گرفتن نه تنها نشانه‏ای از پایین بودن اعتماد به نفس و خودبینی است، بلکه در موارد شدید حتی می‏تواند به بیماری تبدیل شود.


به گزارش سایت اینترنتی آربی‏تی‏اچ، این متخصصان می‏گویند: اگرچه در نگاه اول این کار کاملا بی‏ضرر و عادی به نظر می‏رسد، اما افزایش تمایل فرد برای به اشتراک گذاشتن مداوم عکس‏هایی از خود برای گرفتن تایید دوستان در قالب «لایک کردن» و دریافت تحسین‏های آنها می‏تواند در فرد وابستگی ایجاد کند و این وابستگی در موارد شدید به جایی می‏رسد که فرد نیاز به درمان‏های روانشناسی پیدا می‏کند. به اعتقاد روانشناسان روسی، همان‌گونه که اعتیاد به اینترنت در فهرست بیماری‏های روانی دسته‏بندی می‏شود، این تشخیص در مورد اعتیاد به بازی‏های آنلاین، ‏ شبکه‏های اجتماعی یا عکس سلفی نیز صدق می‏کند. این روانشناسان همچنین تاکید کردند که افراد جوان در گروه سنی 13 تا 30 سال و عمدتا دختران، بیشتر مستعد ابتلا به «جنون سلفی» هستند.