فارس: بسیاری از وسایلی که قرار است در آینده به اینترنت متصل شوند، از آسیب‌پذیری‌های مهمی برخوردارند و این امر باعث می‏شود مشکلات استفاده از آنها تشدید شود. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بیزریپورت، بررسی جدید شرکت اچ‌پی نشان می‏دهد که در سال‏های آینده شاهد اتصال قفل‏‏‏های در، وب‌کم‏ها، تلویزیون‏ها، زنگ‏های هشداردهنده، درب‌های گاراژ منازل، کلیدهای برق، تهویه‌های مطبوع، لوازم آشپزخانه و... به اینترنت خواهیم بود.

اما بر اساس یافته‏های اچ پی هر یک از این وسایل به‌طور متوسط از ۲۵ آسیب‌پذیری برخوردارند و اگر به اینترنت متصل شوند، هکرها به‌راحتی می‏توانند آنها را مورد سوءاستفاده قرار دهند. در ۷۰ درصد از این وسایل از هیچ نوع رمزگذاری برای تبادل داده‌ها استفاده نمی‏شود و نیمی از برنامه‏های همراه طراحی شده برای دسترسی به ابزار یاد شده، اطلاعات را به‌صورت رمزگذاری نشده به وب یا سرویس‌های کلود ارسال

می‏کنند.

در ۸۰ درصد از موارد هم کلمات عبور درنظر گرفته شده برای این ابزار از پیچیدگی یا تعداد کاراکترهای لازم برای مقابله با حملات برخوردار نیست. در اکثر موارد کلمات عبور پیش فرض این برنامه‏ها ۱۲۳۴ یا ۱۲۳۴۵۶ است. ۶۰ درصد از برنامه‏های همراه مربوطه هم از رابط‏های کاربری ناایمن تحت وب برخوردارند.