دنیای اقتصاد: بیل گیتس، لری الیسون، جف بزوس و نام‌های بزرگ و شناخته شده دیگری هستند که به عنوان ثروتمندترین و مهم‌ترین سرمایه‌گذاران آمریکایی دنیای تکنولوژی در جهان شناخته می‌شوند. این در حالی است که گروهی از مدیران و سرمایه‌گذاران ثروتمند در سراسر دنیا هستند که همکاری‌های زیادی برای توسعه تکنولوژی در کشورشان کرده‌اند. در همین‌راستا و با کمک فهرست ثروتمندترین و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران جهان منتشر شده توسط مجله فوربس، به تازگی مجله بیزینس اینسایدر فهرستی از بزرگ‌ترین و ثروتمندترین سرمایه‌گذاران عرصه تکنولوژی در سراسر جهان منتشر کرده است؛ افرادی که نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه و پیشرفت تکنولوژی‌های جدید در دنیا داشته و باعث رشد اقتصاد و صنعت کشورهایشان می‌شوند.
بیل گیتس از ایالات متحده آمریکا: او با دارایی‌های خالص 79 میلیارد دلار دومین فرد ثروتمند جهان است. یکی از موسسان شرکت بزرگ مایکروسافت در 20 سال گذشته، 15‌بار به عنوان ثروتمندترین فرد جهان انتخاب و معرفی شده است. او در سال‌های اخیر بیشتر وقتش را صرف امور خیریه و انسان دوستانه کرده است. او توانسته بیش از 100 نفر از ثروتمندترین مردم جهان را متقاعد کند تا برای بخشی از پروژه خیریه Giving Pledge، دست‌کم نیمی از ثروت خودشان را برای امور انسان دوستانه و خیریه صرف کنند.
مایکل لینچ از انگلستان: میزان دارایی‌های خالص او یک میلیارد دلار است و در رتبه‌بندی فوربس از ثروتمندترین افراد جهان جایگاه چندان قابل قبولی ندارد. اگرچه دارایی‌های او در حال حاضر تحت بررسی پلیس قضایی انگلستان و آمریکا قرار دارد، اما او زمانی به یک میلیاردر تبدیل شد که شرکت نرم‌افزاری کوچکش به نام Autonomy در سال 2011 توسط شرکت HP خریداری شد. او که در گذشته یکی از مدیران ارشد شرکت HP بوده است، در حال حاضر مدیر یک شرکت سرمایه‌گذاری بریتانیایی به نام Invoke Capital است.
تری گو از تایوان: ارزش دارایی‌های خالص او برابر 1/7 میلیارد دلار است و جایگاه 199 را در فهرست ثروتمندترین افراد جهان در اختیار دارد. او موسس و رئیس شرکت بزرگ و شناخته شده Foxconn و تولیدکننده لوازم الکترونیکی و قطعات سخت‌افزاری برای شرکت‌های تکنولوژی بزرگی مانند Apple است.
Foxconn بزرگ‌ترین شرکت خصوصی در چین و یکی از بزرگ‌ترین زنجیره‌های تولید قطعات اولیه در جهان است.
کیم جونگ جو از کره‌جنوبی: او با حجم دارایی‌های خالص ۸/۱ میلیارد دلار، جایگاه ۹۹۸ را در فهرست ثروتمندترین مردم جهان در اختیار دارد. او یکی از اولین بازی‌های ویدئویی آنلاین جهان را با نام The Kingdom of the Winds در سال ۱۹۹۶ ساخت و راه‌اندازی کرد. او حالا مدیریت شرکت Nexon را که بزرگ‌ترین شرکت بازی‌های ویدئویی آنلاین در کره‌جنوبی است، به عهده دارد.
جیسون چانگ از سنگاپور: ارزش دارایی‌های خالص او برابر ۳ میلیارد دلار و رئیس شرکت Advanced Semiconductor Engineering است که بزرگ‌ترین شرکت بسته‌بندی پردازنده‌های نیمه رسانا در جهان به حساب می‌آید. اگرچه او متولد سنگاپور است، اما در حال حاضر در تایوان زندگی و سرمایه‌گذاری می‌کند.
گو پنگ اوی از مالزی: میزان دارایی‌های او ۵/۱ میلیارد دلار است. او حدود یک دهه در شرکت IBM در آمریکا فعالیت کرد و سپس شرکت Silverlake Axis را که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات نرم‌افزارهای بانکی و مالی است، تاسیس و راه‌اندازی کرد.
هیروشی میکیتانی از ژاپن: او با دارایی‌های ۱/۸ میلیارد دلاری جایگاه ۱۷۵ را در فهرست ثروتمندترین افراد جهان دارد. او مدیرعامل و رئیس شرکت Rakuten بزرگ‌ترین وب‌سایت تجارت الکترونیک ژاپن است. او در سال‌های اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای برای توسعه تجارتش انجام داده و در مجموع ۲ میلیارد دلار برای خرید ۲ شرکت نوظهور Buy.com و Play.com هزینه کرده است. او همچنین ۱۰۰ میلیون دلار از سهام شرکت Pinterest را هم در اختیار دارد.
عظیم پرمجی از هندوستان: او با ۲/۱۵ میلیارد دلار سرمایه خالص، هفتادمین فرد ثروتمند جهان است. پرمجی رئیس شرکت Wipro است. این شرکت نرم‌افزاری در زمینه مشاوره IT فعالیت می‌کند و در شهر بنگلور هندوستان که به دره تکنولوژی این کشور شهرت دارد، قرار دارد. او ثروتمندترین و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار تکنولوژی در هندوستان است، اما به عنوان بزرگ‌ترین فرد فعال در امور انسان‌دوستانه و خیریه در قاره آسیا هم شناخته می‌شود. او در حال حاضر ۴/۴ میلیارد دلار از سهام شرکت Wipro را در اختیار دارد.
هاسو پلانتر از آلمان:او با دارایی‌های خالص ۸/۸ میلیارد دلار رتبه ۱۵۴ را در فهرست ثروتمندترین افراد دنیا در اختیار دارد. او همراه با چهار همکار سابق شرکت IBM توانستند در سال ۱۹۷۲ شرکت نرم‌افزاری بزرگ آلمان را با نام SAP تاسیس کنند. سال گذشته او با پیوستن به پروژه انسان دوستانه Giving Pledge تعهد کرد تا دست کم نیمی از ثروتش را برای امور خیریه و انسان دوستانه صرف کند. او یک قایق بادبانی بزرگ و معروف دارد و زمین‌های گلف زیادی هم در آفریقای جنوبی برای خودش خریده است.
خاویر نیل از فرانسه:۰ او با سرمایه خالص ۸/۹ میلیارد دلار، رتبه ۱۳۳ فهرست ثروتمندترین افراد جهان مجله فوربس را به خودش اختصاص داده است. او دانشگاه را ترک کرد تا با فروش شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی خودش با قیمت ۵۰ میلیون دلار در سال ۱۹۹۳ بتواند اولین درآمد میلیونی خودش را به‌دست بیاورد. او در سال گذشته میلادی با افزایش سهام شرکت سرمایه‌گذاری مخابراتی‌اش توانست وارد باشگاه میلیاردرها بشود.
ما هاوتنگ از چین:۱ ارزش دارایی‌های خالص او برابر ۴/۱۴ میلیارد دلار است و رتبه ۷۸ را از میان ثروتمندترین افراد جهان به خودش اختصاص داده است. او موسس و مدیرعامل شرکت Tencent بزرگ‌ترین شرکت اینترنتی چین است. این شرکت تولیدکننده اپلیکیشن پیام رسان موبایل معروف WeChat است که در حال حاضر بیش از ۲۷۰ میلیون کاربر در سرتاسر دنیا دارد. او حالا دومین فرد ثروتمند چین است.
دیوید چریتون از کانادا:۲ ارزش دارایی‌های خالص او برابر ۱/۳ میلیارد دلار است. این استاد علوم کامپیوتری دانشگاه استنفورد، یکی از اولین سرمایه‌گذاران شرکت گوگل بود. لری پیج و سرگئی برین نمونه اولیه پروژه خودشان را با سرمایه چریتون در سال ۱۹۹۸ رونمایی کردند.
ادواردو ساورین از برزیل:۳ ارزش دارایی‌های خالص او به ۳/۴ میلیارد دلار می‌رسد. او بعد از تاسیس شبکه اجتماعی بزرگ فیس‌بوک به همراه مارک زاکربرگ وارد باشگاه میلیاردرها شد. او همچنان حدود ۵۳ میلیون دلار از سهام فیس‌بوک را در اختیار دارد.

سرمایه‌گذاران بزرگ تکنولوژی در جهان

سرمایه‌گذاران بزرگ تکنولوژی در جهان

سرمایه‌گذاران بزرگ تکنولوژی در جهان

سرمایه‌گذاران بزرگ تکنولوژی در جهان