نسخه جدید کنسول آندرویدی Ouya
دنیای اقتصاد- کنسول بازی آندرویدی Ouya که مدتی پیش برای اولین بار به بازار عرضه و با استقبال خوبی هم در بازار مواجه شد، حالا با امکاناتی جدید به بازار معرفی شده است. نسخه جدید کنسول بازی Ouya با بدنه‌ای به رنگ مشکی مات، کنترلر بهتر و 16 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.
به این ترتیب حالا این نسخه جدید دارای حافظه ذخیره‌سازی داخلی تا ۲برابر بیشتر شده و از طراحی بهتر و مدرن‌تری هم بهره می‌برد. در واقع در نسخه قبلی این کنسول بازی، کنترلر حساس آن یکی از معایب بزرگ آن به حساب می‌آمد چون علاوه بر آنکه برای نگاه داشتن در دست نامناسب بود، بلکه به خاطر تاخیر در واکنش هم کاربران را دچار مشکل می‌کرد.
حالا شرکت Ouya اعلام کرده است که در نسخه جدید این کنسول دیگر کنترلر آن مشکلات قبلی را ندارد. این در حالی است که بر اساس اعلام این شرکت، نسخه جدید این کنسول بازی آندرویدی مجهز به Wi-Fi بوده و از نظر سازگاری نرم‌افزاری هم بهبود پیدا کرده است.
نسخه جدید این کنسول مانند نسخه قبلی از پردازنده چهار هسته‌ای Tegra۳ و یک گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. بعضی از کارشناسان معتقدند که بهتر بود این کنسول جدید از پردازنده Tegra۴ بهره می‌برد، اما استدلال Ouya برای انجام ندادن این کار افزایش قیمت این کنسول است. این موضوع قدرت پردازشی کنسول بازی Ouya را نسبت به محصولات مشابه رقیب در بازار کاهش می‌دهد. از طرفی در حالی که کنسول‌های بازی آندرویدی بازار امکان دسترسی مستقیم به پلی استور گوگل را دارند، Ouya همچنان فروشگاه نرم‌افزاری خاص خودش را دارد و به این دلیل محدودیت‌هایی برای کاربرانش به وجود می‌آورد.
شرکت Ouya اعلام کرده است که نسخه جدید کنسول بازی آندرویدی‌اش را به زودی و با قیمت ۱۲۹ دلار به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی خواهد رساند.