محققان دانشگاه پرینستون در حال توسعه‌ شیوه‌های استفاده از تلفن‌های همراه برای کنکاش چگونگی اثرگذاری محیط فرد بر سلامت وی هستند. به گزارش افکارنیوز، در مطالعه‌ اخیر دانشمندان، داوطلبان موافقت کرده بودند اطلاعاتی در خصوص مکان‌ها و عواطف خود ارائه دهند. دانشمندان حاضر دریافتند تلفن‌های همراه می‌توانند به طور کارآمد، اطلاعاتی را در خصوص سبک‌زندگی روزانه در اختیار بگذارند و در غیر این صورت، ضبط این اطلاعات دشوار است.
محققان این موضوع را حائز اهمیت می‌دانند، زیرا احساسات ضبط‌شده در لحظه، احتمالا دقیق‌تر از احساساتی هستند که پس از وقوع ثبت می‌شوند. تیم تحقیقاتی برنامه‌ای برای سیستم عامل آندروید ابداع کرد که مکان هر فرد را مستند کرده و به طور دوره‌ای این پرسش را برای وی ارسال می‌کرد که «به چه میزان خوشحال هستید؟» محققان از مردم خواستند این برنامه را دانلود کنند و طی یک بازه زمانی سه ‌هفته‌ای، اطلاعاتی را از ۲۷۰ داوطلب مقیم ۱۳ کشور جمع‌آوری کردند. از این داوطلبان خواسته شده بود که خوشحالی خود را در مقیاس ۰ تا ۵ ارزیابی کنند. با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری‌شده، دانشمندان شیوه‌های تنظیم‌شده‌ای را خلق کردند که می‌تواند به درک بهتر از چگونگی اثرگذاری محیط بر سلامتی عاطفی بینجامد.
شیوه تلفن همراه می‌تواند بر بسیاری از محدودیت‌هایی که تحقیقات در منازل مردم با آن روبه‌رو هستند، غلبه کند. اندازه‌گیری‌های سرشماری مردم را به نواحی خاصی که در آن زندگی می‌کنند مرتبط می‌کند و معمولا تنها نواحی نیستند که اغلب در آن‌ تردد می‌کنند.