به گفته معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهم‌ترین دلایل تاخیر ورود شرکت مخابرات به بورس مشخص نشدن وضعیت ودایع مشترکان است. مومن‌باا... در این مورد به موبنا می‌گوید: در خصوص تبدیل ودایع باید شفاف سازی کامل صورت گیرد که وزارت ارتباطات برای این منظور جلسات مکرری را با نهادهای مربوطه تشکیل داده است.وی با اشاره به اظهارات معاون سازمان خصوصی سازی مبنی بر این که نباید ودایع مردم وارد بورس شود، اظهار داشت: این پیشنهاد یک نظریه شخصی است که جنبه قانونی ندارد. معاون حقوقی وزارت ارتباطات تاکید کرد: با تبدیل ودایع مشترکان به سهام شرکت مخابراتی، رقمی به عنوان سود به کاربران تعلق خواهد گرفت.

شرکت‌های زیانده به بورس نمی‌روند

وفا غفاریان، رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران گفته که شرکت‌های مخابراتی زیانده به بورس نمی‌روند و هم‌اکنون از مجموع ۳۲ شرکت آماده ورود به بورس تنها یک شرکت زیانده است و این در حالی است که پیش از این، پنج شرکت مخابراتی به عنوان شرکت‌های زیانده معرفی شده بودند.به گفته غفاریان، شرکت‌های مخابراتی سالانه سود قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهند، به طوری که سود این شرکت‌ها در سال ۸۵ بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

متقاضیان مزایده اپراتور سوم در حد رایزنی

رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران همچنین گفته است که علاقه‌مندان و متقاضیان حضور در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه در حد رایزنی‌های اولیه مشخص شده و تعیین قطعی آنها مستلزم خرید اسناد مزایده و تکمیل و ارسال مدارک لازم است که البته هم‌اکنون سخن در این مورد خیلی زود است. به گفته غفاریان، هنوز زمان خاصی برای برگزاری مزایده اپراتور سوم تلفن همراه مشخص نشده است و پس از اعلام نظر مشاور و مجری زمان‌بندی مشخص برای انتشار اسناد مزایده در نظر گرفته خواهد شد.

ثبت‌نام یک میلیون و ۸۸۰هزار سیم‌کارت دولتی

براساس آمار منتشر شده تا پایان هفته گذشته یک میلیون و ۸۸۰هزار سیم‌کارت دولتی در دفاتر خدمات ارتباطی ثبت‌نام شده است که از این تعداد یک میلیون و ۵۴۰هزار سیم‌کارت اعتباری و ۳۴۰هزار مورد آن نیز سیم‌کارت دایمی است. گفته می‌شود در حدود یک میلیون سیم‌کارت اعم از دائمی و اعتباری نیز از زمان آغاز ثبت‌نام این دوره تاکنون واگذار شده است.