پلیرها امکانات جانبی دارند که شامل موارد زیر هستند. الف- میکروفون:

برای ضبط صدای زنده و موارد استفاده خبرنگاری وسیله ایده آلی محسوب می‌شود تا جایی که در بعضی موارد کیفیت صدا حتی قابل رقابت با پورت «لاین این» است. حتی در بعضی از انواع پیشرفته پلیرها امکانی جهت تعیین فاصله شخص صحبت‌کننده با دستگاه وجود دارد که این خود با تنظیم دستگاه، به ضبط صدای با کیفیت کمک می‌کند.

ب- رادیو اف ام:

اگر از طرفداران صدا باشید حتما این خصوصیت برایتان بسیار جالب خواهد بود که وسیله گوش دادن به موسیقی به نحوی به یک رسانه تبدیل شده و برای اطلاع از اخبار در هر لحظه بتوانید به رادیو گوش بدهید.

ج- پشتیبانی از فایل‌های نوشتاری:

تا به حال در مورد e-book چیزی شنیده‌اید؟

کتاب‌های الکترونیکی در بسیاری از موارد حتی از انواع چاپی خود نیز پیشی گرفته‌اند. اگر دارای پلیری با صفحه نمایش نسبتا بزرگی هستید، این خصوصیت بسیار مفید خواهد بود چون وقتتان را با کتاب خواندن پر می‌کند.

ح- نوع صفحه نمایش:

در سال‌های گذشته نمایشگرهایی در این ابعاد فقط با تکنولوژی «ال‌سی‌دی» تولید می‌شد که مشکلات خاص خود را داشت. از جمله اینکه زاویه دید آنها از طرفین بسیار کم بود و همچنین این نمایشگرها در نور مستقیم آفتاب در روز تقریبا سیاه می‌شدند و هیچ چیز پیدا نبود. حالا به وسیله فناوری، نوعی نمایشگر پا به عرصه وجود گذاشته است که از تکنولوژی جدیدترین به نام OLED بهره می‌برد و علاوه‌بر اینکه زاویه دید آن تقریبا ۱۸۰درجه است، در نور مستقیم خورشید هم کاملا خوانا است.

ت- خصوصیات متفرقه:

در این میان ویژگی‌هایی هم وجود دارد که بعضی پلیرها آنها را ارائه می‌دهند. خصوصیاتی از قبیل: پشتیبانی از بلوتوث، باتری لیتیومی، خروجی تلویزیون، دوربین دیجیتال و عدم ‌احتیاج به سی‌دی نصب که البته این آخری از همه مهم‌تر است.