بحث فروش سهام مخابرات در حالی که این شرکت هنوز به بورس راه نیافته، این روزها ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است. در حالی که صابر فیضی تا چند هفته پیش، هر از چند گاهی خبر از مشتری‌های پولدار خارجی برای خرید سهام این شرکت می‌داد. این بار معاون سازمان خصوصی‌سازی با بیان این مطلب که ودایع مخابراتی به ۴۰هزار میلیارد ریال خواهد رسید، گفت:‌ اساسنامه شرکت مخابرات برای تصویب به هیات‌دولت می‌رود و سازمان خصوصی‌سازی و شرکت مخابرات تبدیل ودایع مخابراتی را به سهام بررسی می‌کنند.

اسماعیل غلامی در گفت‌وگو با «مهر» خاطرنشان کرد: در مورد چگونگی تبدیل ودایع مخابراتی به سهام و اینکه آیا اصلا این ودایع به سهام تبدیل شود یا خیر، در جلسه بعدی سازمان خصوصی‌سازی و شرکت مخابرات بررسی خواهد شد. اما در این بین، صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با «موبنا» اظهار داشت: براساس مقررات موجود در سازمان خصوصی‌سازی، شرکت‌های خارجی می‌توانند تا ۴۹درصد سهام شرکت مخابرات را خریداری کنند. وی در بیان این مطلب افزود که تعیین این درصد در هیات‌عالی واگذاری در سازمان خصوصی‌سازی صورت گرفته است و براساس ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص بند «ج» اصل ۴۴، تنها ۲۰درصد سهام شرکت مخابرات در اختیار دولت باقی می‌ماند که آن هم به دلیل بحث حاکمیت در این بخش است. اما در این میان کارشناسان بازار سهام بر این باورند که ابتدا باید ۳تا۵درصد سهام این شرکت در بازار عرضه شده تا بر اثر دادوستد بازار، قیمت هر سهم آن کشف و تعیین شود، سپس تکلیف بازپرداخت بدهی یا مطالبات مشترکان در خصوص ودایع تلفن ثابت و همراه مشخص شود که آیا به صورت سهام یا نقدی به آنها بازگردانده خواهد شد یا خیر.

ظرفیت ارتباطات در کشور به ۴۴میلیون شماره رسید

وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های مخابراتی در اردبیل گفت: هم اکنون در بخش تلفن ثابت و سیار ظرفیت کشور به ۴۴میلیون شماره رسیده است که ۱۹میلیون آن در دو سال فعالیت دولت نهم تحقق یافته که نشان از کارآمدی دولت نهم است. سلیمانی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه دولت در ارائه خدمات خود کوچکترین منتی بر سر مردم نمی‌گذارد، تاکید کرد: ما مدیون ایران، فرهنگ و تمدن اسلامی هستیم و باید قدر این ملت شریف و بی‌ادعا را دانست. گفتنی است دراین مراسم ناصر نصیری، نماینده گرمی، با انتقاد از بیکار شدن تعدادی از پرسنل مخابرات استان گفت: جای تاسف است در بحبوبه فعالیت دولت و مسوولان در رفع معضل بیکاری عده‌ای از کارمندان و کارگران مخابرات بیکار شوند و از تامین معاش خود عاجز باشند.

بازار گوشی ساماندهی می‌شود

افشار فروتن لاریجانی، رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی در گفت‌وگویی تاکید کرد: با پشتیبانی ارگان‌های مربوطه، بازار گوشی تلفن‌همراه را به زودی از وضعیت کنونی خارج و ساماندهی می‌شود. وی خاطر نشان ساخت: انجمن صنفی فروشندگان تلفن‌همراه به عنوان تنها تشکل کارفرمایی در این بخش ساماندهی بازار گوشی تلفن‌همراه را انجام خواهد داد.

سهامداران می‌توانند اسم و برند

شرکت ارتباطات سیار را تغییر دهند

سرپرست روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار با ارسال نمابری در خصوص مطلب مندرج شده با عنوان «سهامداران، نام همراه اول را تغییر دهند» در صفحه ۲۷شماره ۱۳۰۱روز چهارشنبه ۱۰/۵/۸۶گفته است: تیتر انتخابی با محتوای خبر مغایرت دارد. در این نمابر آمده است: همان طور که در متن خبر اشاره شده سهامداران «می‌توانند» اسم و برند شرکت ارتباطات سیار را تغییر دهند.