BenQ کوچک‌تر می‌شود

شرکت بن‌کیو که بزرگ ترین شرکت تایوانی در زمینه عرضه محصولات الکترونیکی است، در نظر دارد دفاتر مرکزی خود را به همراه اکثر واحد‌های مربوط به تولید دوربین‌های دیجیتال به فروش رساند. شرکت تایوانی با هدف کاهش هزینه‌ها و ضررهای مالی دست به چنین اقدامی‌خواهد زد.

به نوشته نشریه Economic Daily News، شرکت بن کیو قصد دارد دفاتر خود را در چین تایپه به فروش رساند. این دفاتر شامل یک ساختمان ۱۵ طبقه و یک ساختمان ۱۰ طبقه می‌شوند که در منطقه Neihu تایپه قرار دارند.

بر اساس گزارش‌های موجود حداقل ۱۰ شرکت خارجی تمایل خود را برای خرید این دو ساختمان اعلام کرده‌اند و مبلغی معادل ۷میلیارد دلار تایوان (معادل ۲۱۲میلیون دلار آمریکا) را نیز به همین منظور پیشنهاد داده‌اند.

همچنین گفته می‌شود که سخنگوی شرکت بن‌کیو «دیوید‌وانگ» این موضوع که شرکت برای فروش دفاتر مذکور بسیار عجله دارد را انکار کرده ولی در عین حال اعتراف کرده است که شرکت بن‌کیو قصد دارد مایملک بلا‌استفاده خود را به‌فروش رساند تا از این طریق به ساختار مالی شرکت سر و سامانی دهد.

وی در همین خصوص به نشریه EDN خاطر نشان کرده است که شرکت بن‌کیو احتمالا دو ساختمان مذکور را بفروش خواهد رساند و احتمالا یکی دیگر از ساختمان‌های خود را اجاره خواهد داد تا به این ترتیب یکی از ساختمان‌های دیگر همچنان هم در اختیار شرکت باشد.ساختمان دفتر اصلی بن کیو در منطقه Taoyuan و در نزدیکی تایپه واقع شده است، منطقه‌ای که اکثر ساختمان‌ها و کارخانه‌های متعلق به بن کیو در آنجا واقع شده‌اند.

براساس گفته‌های وانگ به این نشریه، شرکت بن کیو همچنین به استخدام کارشناسانی اقدام کرده است تا این افراد فروش ساختمان دفتر بن‌کیو در تایپه را مورد ارزیابی قرار دهند.

تصمیم بن کیو مبنی بر فروش ساختمان‌های مربوط به دفاتر مرکزی این شرکت پس از آن گرفته شد که این شرکت با تصاحب واحد تولید گوشی کمپانی زیمنس متحمل ضرر سنگینی شد و می‌توان گفت که این تصمیم به نوعی به تصمیم این شرکت در کوچک شدن و ارتقای وضعیت تخصصی شرکت مربوط است.