به دلیل سیاست‌های وزارت ICT در حوزه فناوری اطلاعات، بخش خصوصی نتوانسته است موفق عمل کند. ولی ا... قدیمی، کارشناس فناوری اطلاعات، درگفت‌و‌گو با «ایلنا»، با اظهار تاسف از روند رو به افول IT در کشور، گفت‌‏: در سال ۸۵ هیچ گشایشی را در بازار فناوری اطلاعات کشور شاهد نبودیم و هیچ تغییر و تحول اساسی در این بخش به وجود نیامد.

وی، با اشاره به برگزاری مناقصات دولتی IT که با توجه به مدت زمان آن برای بخش خصوصی به صرفه نبود، تصریح کرد‌:‏ بخش دولتی پروژه‌‏های IT را به معنای واقعی برون سپاری نکرد و به این دلیل نیروهای بسیاری در این بخش از بین رفتند که به تعبیری یا تغییر شغل داده و یا به کشورهای دیگر مهاجرت کردند.

قدیمی، با بیان این‌‏که به دلیل عدم حمایت دولت پتانسیل فنی کشور در بخش فناوری اطلاعات را از دست دادیم، یادآورشد: در ابتدای سال ۸۵ با طرح تسما مواجه شدیم که با توجه به گذشت یک سال از طرح این موضوع، هیچ‌‏گونه فعالیت عملیاتی و اجرایی در محورهای ۱۴ گانه آن به چشم نمی‌‏خورد.

این کارشناس IT، خاطرنشان کرد‌‏: در سال ۸۵ هیچ بودجه‌‏ای به بخش خصوصی در حوزه IT تزریق نشد.

مدیر عامل ساعد انفورماتیک، با بیان این که عدم رغبت سرمایه‌‏گذاری در حوزه سخت‌افزار از سوی دولت سبب شد تا بازار سخت‌‏افزار با رکود مواجه شود، گفت‌‏: عدم شناسایی اهداف و استراتژی صنعت IT در کشور باعث شد تا مسوولان نتوانند آن طور که باید سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی کشور را برای اختصاص بودجه توجیه کنند. قدیمی، ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طبق سابقه خود تنها در بخش ارتباطات پشتیبانی می‌‏کند، اما درحوزه فناوری اطلاعات با توجه به نوپا بودن آن هیچ مکانیزم دفاعی برای تصویب بودجه ندارد.