ویژگی مرورگرهای جدید مایکروسافت و موزیلا،‌ برای مسدود کردن دسترسی به سایت‌های فیشینگ به کمک لیست سیاه نیز نتوانسته از افزایش و فعالیت این سایت‌های جعلی که اطلاعات کاربران در آنها به سرقت می‌رود، جلوگیری کند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان در حالی که ممکن است عده‌ای از کاربران اینترنت تصور کنند با وجود فیلترهای فیشینگ در مرورگر‌های اینترنت اکسپلورر ‌٧ و فایر فاکس ‌٢، از داده‌های شخصی‌شان حفاظت می‌شود اما یافته‌ها نشان می‌دهند که شمار سایت‌های اختصاصی فیشینگ و شمار آمریکایی‌ها که در سال گذشته به این سایت‌ها کشانده شدند،‌ تقریبا دو برابر شده‌ است. براساس یافته‌های گروه مطالعاتی آنتی‌فیشینگ در آخرین ماه سال ‌٢٠٠٦ بیش از ‌٣٧هزار سایت فیشینگ جدید وجود دارند که در مقایسه با رقم ‌٤٦٣٠ سایت در نوامبر ‌٢٠٠٥، افزایش حیرت‌آور ‌٧٠٩درصدی را نشان می‌دهد.

بنا بر اعلام اکتبر گذشته هر دو شرکت موزیلا و مایکروسافت نسخه‌های جدید مرورگرهای خود را عرضه کردند که از لیست سیاه برای مسدود کردن دسترسی به سایت‌های فیشینگ استفاده می‌کردند.

فیشرها هم متقابلا وب‌سایت‌های جدیدی را در اینترنت تزریق کردند تا جایگزین سایت‌های مسدود شده توسط لیست سیاه مرورگرها شوند، در نتیجه به نظر می‌رسد فناوری متکی به این لیست‌های سیاه‌ بی‌فایده ‌شوند.