12میلیون آنلاین

بازار دیجیتال- شمار کاربران اینترنت در کشور از سوی شرکت فناوری اطلاعات ۱۲میلیون نفر اعلام شده است و این در حالی است که طی یکسال گذشته محدودیت‌هایی در ارائه سرویس اینترنت به مردم و دسترسی کاربران به سایت‌های اینترنتی به وجود آمده است. وزیر ارتباطات و مسوولان وزارت ICT افزایش تعداد کاربران اینترنت را به ۲۰میلیون نفر تا سال آینده در حالی وعده می‌دهند که عملا کاربران اینترنت در کشور با مشکلات بسیاری در اتصال به اینترنت و استفاده از سایت‌های اینترنتی مواجه هستند.

چندی پیش وزیر ارتباطات درخصوص سرعت اینترنت و مشکلات کاربران در این ارتباط گفت: سرعت به مساله قیمت مرتبط است در بخش واگذاری خط پرسرعت به بخش‌های مختلف از جمله دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و بنگاه‌های اقتصادی مشکلی نداریم. سلیمانی افزود: سرعت اینترنت در منازل نیز به مساله مسی بودن خطوط ارتباط با منازل مرتبط است به طوری که بر روی خطوط مسی امکان ایجاد خطوط پرسرعت وجود ندارد و برای رفع این مشکل اینترنت بی‌سیم در برخی از استان‌ها راه‌اندازی شده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به ۶۰درصد افزایش تعداد کاربران تاکید کرد: پهنای باند کشور در یکسال اخیر با جهش بسیار زیاد بیش از چهار برابر افزایش یافته است. به گفته علی‌اکبر کرم‌بیگی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌المللی شرکت فناوری اطلاعات براساس محاسبات صورت گرفته و آمار موجود، ضریب نفوذ اینترنت در کشور هم‌اکنون ۱/۱۶ درصد است. وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اینترنت در کشور نسبت به سال گذشته رشد داشته است، اظهار داشت: سال گذشته ضریب نفوذ اینترنت ۱۱/۲ درصد بوده است.

به گزارش ایرنا - وی با بیان اینکه به دست آوردن ضریب نفوذ اینترنت کار بسیار دشواری است، افزود: در کشور ما برخی از روستاها دارای اینترنت بوده و مردم برخی از شهرها اطلاع درستی در خصوص اینترنت ندارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دنیا ثابت شده که سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات (IT) تورم را تا حدود بسیاری کاهش می‌دهد، زیرا انجام امور به صورت الکترونیکی سبب پایین آمدن هزینه می‌شود. وی افزود: توسعه فرهنگی، کاربردها و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات کمک بسیاری به جامعه می‌کند که نیاز است مسوولان زیرساخت‌های IT را توسعه دهند.

کرم‌بیگی بیان داشت: فناوری اطلاعات پس از فناوری هسته‌ای در رتبه دوم اهمیت در دنیا قرار دارد به همین دلیل توجه به آی‌تی در کشور قابل تامل است.

وی گفت: در سال ۲۰۰۶ ضریب نفوذ اینترنت در اروپا ۹/۳۵ درصد، در آمریکای شمالی ۸/۶۱ درصد و در جهان ۷/۱۵ درصد بوده است.