یک دوربین پر فروش و ارزان‌قیمت از Sony

بازار دیجیتال- یکی از پرطرفدارترین دوربین‌های عکاسی دیجیتال شرکت Sony دوربینی با مدل DSC-HX۵ از سری دوربین‌های سایبرشات این شرکت است. این دوربین که در آخرین ماه‌های سال گذشته میلادی به بازار عرضه شده است، قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین امکان عکاسی با وضوح تصویر ۲/۱۰ مگاپیکسل را داشته و عکس‌هایی با وضوح حداکثر ۲۵۹۲×۳۴۵۶ نقطه‌ای ثبت و ذخیره می‌کند. لنز این دوربین دارای حداقل فاصله کانونی ۲۵ میلیمتر و حداکثر ۲۵۰ میلیمتر است و قابلیت زوم دیجیتال تا ۱۴ برابر را به کاربرانش می‌دهد.

این دوربین قابلیت عکاسی با حداکثر حساسیت ۳۲۰۰ را داشته و حداقل و حداکثر سرعت شاتر آن به ترتیب ۳۰ ثانیه و ۱ به ۱۶۰۰ ثانیه می‌رسد.

این دوربین عکاسی جدید امکان عکاسی پیاپی با سرعت ۱۰ فریم در هر ثانیه را داشته و قابلیت عکاسی از خود یا self-timer با سرعت ۲ تا ۱۰ ثانیه را فراهم می‌آورد. این محصول جدید امکان فیلمبرداری با وضوح تصویر HD و برابر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ نقطه‌ای را با سرعت ۶۰ فریم در هر ثانیه در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و ظرفیت حافظه داخلی آن به ۴۵ مگابایت می‌رسد.

این در حالی است که کاربران این دوربین امکان ارتقای حافظه آن را از طریق کارت‌های حافظه Memory Stick Duo، Pro Duo و Pro HG-Duo در اختیار دارند. نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه نسبتا بزرگ ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۴۰۰×۲۳۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

این دوربین دارای یک پورت USB ۲.۰ و یک پورت HDMI بوده و از قابلیت GPS هم بهره می‌برد. ابعاد این دوربین برابر ۲۹×۵۸×۱۰۲ میلیمتر بوده و وزن آن به ۲۰۰ گرم می‌رسد. این دوربین پرفروش در حال حاضر با قیمتی برابر ۱۹۹ دلار به بازارهای جهانی عرضه می‌شود و به فروش عمومی می‌رسد.